Fursecuri Piersici


Dragii mei, cu totii cred ca am asteptat sa vina luna decembrie si o data cu ea sa vina Mos Nicolae (caci el e primul dintre Mosi care vine la copiii cuminti).

El ne lasa darurile in ghetute, asa ca astazi trebuie sa le lustruim si sa le asezam frumos pentru ca Mosu' sa le gaseasca si sa le umple cu cadouri. 

Chiar daca nu ati fost prea cuminti anul acesta, eu sunt convinsa ca Mosul tot trece pe la voi si aveti sanse sa scapati de nuielusa daca ii pregatiti un desert gustos si-o ceasca mare cu lapte cald.

Eu am facut fursecuri "Piersici" si-l astept cuminte pe Mos Nicolae, sigur imi va lasa multe cadouri in ghetute :)

Si blogul s-a pregatit de sarbatori, incepand de astazi, asa ca va astept cu drag zi de zi sa ne bucuram impreuna de retete magice si gustoase, dar mai ales garnisite :D

Am folosit:
  • Pentru aluat: 150 ml ulei, 150 g zahar, 150 ml apa calduta, 2 oua, 500 g faina, amoniac sau praf de copt stins cu otet, zahar vanilat, un praf de sare, esenta de vanilie.
  • Pentru crema: 250 g unt sau margarina, 3 linguri cacao, 2 plicuri ness fin, 150 g zahar pudra.
  • Pentru decor: suc de morcovi, suc de sfecla (sau coloranti alimentari daca va e mai usor), zahar, frunze verzi (eu am niste puiuti de mandarin in ghiveci si au fruze mici si lucioase).
Pentru aluat: 

Se mixeaza uleiul impreuna cu zaharul, zaharul vanilat, amoniacul si sarea. 

Dupa ce s-a topit zaharul se pun ouale, apa calduta, esenta si apoi treptat faina. Trebuie sa obtinem un aluat omogen, care sa se poata modela cu mana.
Formam bilute de aluat si le punem in tava cu spatiu intre ele fiindca se umfla la copt. Eu le-am facut cam maricele, dar au fost ok si asa.

Se coc la foc mic 15, max 20 minute.
Cat sunt inca mai calde se scobeste putin miezul si se lasa apoi sa se raceasca.

Crema se pregateste din margarina frecata cu zahar pudra, ness, cacao. Optional se poate adauga in crema si miez de la fursecuri, dar eu am preferat sa nu mai pun.

Cu aceasta crema umplem fursecurile. In loc de crema putem sa folosim si gem.

Se lipesc cate 2 fursecuri, se trec prin suc de morcov si sfecla rosie, apoi prin zahar. Culorile mele n-au iesit asa intense, daca folositi coloranti probabil sunt mai viu colorate fursecurile :)

Le-am pus si frunze verzi pentru aspectul cat mai aproape de realitate :))

Sunt putin migaloase, dar eu zic ca merita sa le faceti, mai ales ca ies destul de multe.

Sunt intodeauna apreciate pe masa de sarbatoare, alaturi de alte dulciuri.

Eu sper sa-i placa Mosului Nicolae desertul cu care il astept si sa fie foarte darnic :)


Va doresc, o zi frumoasa, magica, plina de veselie si de bucurii, plina de daruri frumoase si de impliniri!

 La multi ani tuturor sarbatoritilor de maine, la multi ani sis!

16 Response to "Fursecuri Piersici"

  1. adnia says:

    prajiturile cele mai iubite de mine in copilarie astea sunt!

    Danutza says:

    Adnia, eu iubeam tare si nucile, dar pt ca nu am forma speciala, am facut piersicutele de data asta :) Desigur, la fel de buneee :)
    Pup:*

    Delicioase, numai bune de facut la sarbatori... Pupici si sa-ti aduca mosul Nicolae, un cadou frumos in cizmulite...

    Danutza says:

    Merci mult Daniela! Mi-a adus deja Mosul de toate ... am fost eu cuminte, dar parca a fost prea darnic :)
    Pupici si cadouri frumoase si voua :*

    Flori says:

    Piersicile sunt tare dragute si frumos colorate! Chiar ne trimit inapoi in timp, in zilele in care mama sau bunica ni le pregatea:)
    Sarbatori frumoase iti doresc!

    Diana says:

    Ce frumoase sunt piersicutele!!!! Arata grozav!

    Unknown says:

    Cat de bine arata, sunt grozave!Fur si eu una, doua...ca sunt prea bune :) Pup

    Danutza says:

    Multumesc mult Flori! Sarbatori frumoase si tie, pline de bucurii! :*:*

    Danutza says:

    Multumesc mult Diana! :*

    Danutza says:

    Multumesc Paula! Nu le-a papat Mosu pe toate asa ca au mai ramas si pt pofticiosi :)
    Pupici:*

    Simona says:

    Cat sunt de frumoase!!! Fur si eu cateva!!

    Haplea says:

    Ce mult imi plac aceste fursecuri!

    Danutza says:

    Si noua!:) Merci pt vizita :*

    N-am mai mancat de cand eram copil. Sunt delicioase!

    Anonim says:

    sper sa reusec si eu Multumesc.

    Danutza says:

    Mult succes :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.