Cornulete cu rahat / nuca si magiun





By http://retetegg.blogspot.com

Fac foarte rar cornulete, desi imi plac foarte mult! 😊 Cornuletele mi s-au parut mereu acel desert delicios, dar migalos, pe care il pastrezi de obicei pt zile de sarbatoare.

Totusi, uneori nu poti sa cedezi poftei si te apuci de facut cornulete, chiar daca nu e nici o ocazie speciala. Daca esti in cautarea unei retete de cornulete fragede, umplute cu rahat sau magiun si nuca, eu iti vin in ajutor cu o reteta simpla.

Ai nevoie de un unt bun, gras, de putinica rabdare si asta e tot! 😉

Am folosit:

300 g faina, 100 g zahar pudra, 3 galbenusuri, 200 g unt 82% grasime, 1 esenta de vanilie, 1 praf de sare, 50 ml lapte, rahat de fructe, miez de nuca, magiun de prune, zahar pentru pudrat;

Intr-un bol mixam untul cu zaharul pudra. Adaugam galbenusurile pe rand, apoi laptele, faina, sarea si esenta. 

Obtinem un aluat gros, omogen si usor de modelat. Il punem la frigider aprox 30 de minute.

Intre timp pregatiti o tava cu hartie de copt, taiati in cubulete rahatul si preincalziti cuptorul.

Intindem aluatul in foaie subtire, rotunda, pe masa tapetata cu faina.

Taiem aluatul cu un cutit sau o roleta pt pizza, astfel incat sa obtinem fasii lungi, triunghiulare.

Punem la baza umplutura si rulam spre varf, pana obtinem cornuletul. Am pus in unele rahat, in altele magiun si nuca.

*Eu stau prost la partea tehnica: nu reusesc sa intind aluatul rotund perfect, astfel ca nu am triunghiri perfecte si nici cornulete perfecte. Dar se apropie cat de cat de forma clasica, pe care mi-o amintesc de cand eram copil.

Asezam cornuletele pe hartie de copt, cu spatii intre ele. Punem tava in cuptorul preincalzit si le coacem la 180 de grade, 25 de minute.

Le pudram cu zahar cat sunt calde si le asezam pe platou. Sigur, inainte le degustam neaparat 😄😄 

Pofta buna si spor la bucatarit!

0 Response to "Cornulete cu rahat / nuca si magiun"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.