Conserve si muraturi pentru iarna

By http://retetegg.blogspot.ro/

Am inceput treptat pregatirile pentru iarna. Nu, nu vine (inca) iarna, ba chiar e canicula si la 1 septembrie, insa eu am inceput sa umplu camara din vara si voi continua cu spor pana toamna tarziu.

Acum este sezonul potrivit pentru a incepe "productia" de conserve si muraturi pentru iarna. Eu nu pregatesc niciodata prea multe, dar imi doresc sa am cate putin din fiecare. Un compot, o dulceata sau gem, bulion de rosii, castraveciori, gogosari, ardei iuti, muraturi asortate, etc.

Desi nu reusesc an de an sa fac tot ce mi-am propus, am strans o mini-colectie de retete de conserve si muraturi. Pe unele le-am facut dupa bunul plac, pe altele cu indicatii de la mama sau mama-soacra. 

Intotdeauna am fost multumita de rezultate si nu am avut surprize neplacute (sa nu tina vreo conserva). Conteaza foarte mult calitatea legumelor/fructelor folosite pentru conserve si conteaza si modul de depozitare. Este ideal sa le pregatim doar cu legume si/sau fructe bio, de la tara. Desi, in aceasta perioada, gasim produse romanesti si in piete.

Am grupat retetele in 2 categorii: dulce si acru/sarat. In cea dulce gasiti retete de compot, gem, dulceata, peltea, sirop, iar in cea cu gust acru/sarat am grupat retetele de zacusca, castraveciori, gogosari, muraturi, ardei iuti etc.

Conserve dulci:







Conserve sarate, acre, dulci-acrisoare, picante:











Congelate:


Mult spor la bucatarit!

0 Response to "Conserve si muraturi pentru iarna"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.