Friptura de miel la cuptor


Friptura de la masa de Paste a fost una delicioasa: pulpa de miel, marinata mai intai in vin, usturoi si mirodenii, apoi bine rumenita la cuptor. O reteta foarte simpla de friptura, care poate sa ii cucereasca si pe cei care nu prea consuma, in general, carne de miel (de exemplu, pe mine).

Gatita corect si asezonata asa cum trebuie, friptura de miel este frageda, gustoasa si aromata. Eu nu am ales foarte multe condimente, insa am preferat sa o marinez cateva ore in mult vin rosu si usturoi.

Portii: 4
Timp de preparare: 90 min
Timp de marinare: 120-180 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 1 kg pulpa miel, 1 l vin rosu demisec, 5-6 catei de usturoi, 2 fire usturoi verde, 3-4 boabe ienibahar, 1/4 lingurita piper alb, 1/2 lingurita sare de mare, 1/4 lingurita cimbru, 1/4 lingurita maghiran
Carnea se spala bine, se portioneaza si se tine in apa rece 10-15 minute.

Intr-un bol mare se pun vinul, cateii de usturoi taiati rondele, condimentele.

Carnea de miel se scurge bine de apa si se pune in sosul din bol. Se lasa la frigider 2-3 ore. Se scoate din frigider cu 1/2 de ore inainte de a o pune in cuptor.

Se aseaza intr-o tava unsa cu putin ulei. Se pune in tava si sosul in care s-a marinat carnea, plus 2 fire de usturoi verde taiate in bucati mari.

Tava se pune in cuptorul preincalzit si se gateste timp de 90 de minute. In primele 25 de minute se seteaza temperatura de 220 de grade, apoi se reduce la 190 de grade.

Ca garnitura am ales sa pregatesc niste cartofi aromati, tot la cuptor. I-am gatit intr-o tava separat de friptura de miel, in ultimele 25 de minute ale coacerii acesteia. Economisiti timp si ambele preparate sunt gata la fix pentru a fi servite. (Desigur, daca nu aveti un cuptor suficient de mare sa incapa 2 tavi, ii puteti prepara in tava alaturi de carne)

Langa friptura de miel cu cartofi se poate servi o salata de cruditati, de verdeturi sau de muraturi.

Pofta buna!

4 Response to "Friptura de miel la cuptor"

  1. Stefy says:

    imi place cum arata, deci clar a iesit si gustoasa.

    Evelyn says:

    Niciodata nu mi-a placut carnea de miel, are un gust prea tare. Dar cartofii aia tare bine arata :))
    Ieri am mirosit cartofi prajiti pe scara, sigur facea vreo vecina, si mi s-a facut atat de pofta incat mi-am facut si eu :)) sunt o pofticioasa.. Pupici!!!

    Danutza says:

    Stefy, a fost chiar mai buna decat ma asteptam :) Te pup :*

    Danutza says:

    Evelyn, eu n-am fost niciodata prietena cu oaia/mielul, fiindca la mine porcul si puiul sunt in top :)) Mananc rar miel sau pastrama de berbecut si in general, pregatite de mine, pe gustul meu. E drept ca orice mirodenii le-ai pune tot mai au putin miros, dar carnea in sine nu e deloc tare sau gumoasa, ci e foarte frageda (ca o pulpa de porc). Nu am incercat pe gratar, nu sunt sigura daca e la fel de frageda ca la cuptor.

    P.S. Eu nici cu pestele nu sunt in relatii bune :)) Nu mananc decat vreo 3-4 tipuri de peste, iar de ciorba sa nici nu aud :)))

    Dar cartofii nu-i refuz, mai ales ca au aparut acum cei noi...mmmm ... :D

    Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.