Prajitura/ Tarta Linzer


Prajitura sau tarta Linzer este un desert foarte bun cu gem si nuca. Un desert usor de preparat, ideal in sezonul rece si mai ales de sarbatori.

Eu adaptat aceasta prajitura dupa gustul meu si am pus gem de visine, dar este delicioasa cu orice alt sortiment de gem. Am preferat un gem usor acrisor care sa mai echilibreze gustul foarte dulce al prajiturii.

M-am jucat putin cu aluatul si am copt prajitura Linzer sub forma unei tarte cu "grilaj" deasupra. Asa cum am vazut-o in revista din care m-am inspirat.

Portii: 8-10
Timp de preparare: 30 min
Timp de coacere: 35 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 550 g faina, 50 g nuca macinata fin, 3 oua, 200 g unt, 1 praf de copt, 1 esenta vanilie, 2-3 linguri apa rece, un praf de sare, 1 zahar vanilat, 3 linguri zahar pudra;
  • 380-400 g gem de visine, 200 g nuca tocata, zahar pudra
Intr-un bol mare se pune faina impreuna cu nuca macinata fin, zaharul pudra, praful de sare, praful de copt si zaharul vanilat. Se amesteca cu o spatula.

Se pune untul rece, taiat cuburi. Se amesteca bine pana obtinem un aluat foarte nisipos.

Se adauga ouale, esenta si 2-3 linguri de apa rece. Se framanta pana obtinem un aluat omogen, tare.

Se poate lasa putin la frigider, dar daca untul a fost rece nu mai este nevoie de acest pas.

Se imparte aluatul in 2 bucati. Prima bucata se intinde bine cu un sucitor si se aseaza in tava.

Se pune peste ea gemul si miezul de nuca tocat (de preferat cat mai mare).

Cealalta bucata de aluat se intinde si ea bine si se taie in fasii subtiri. Se formeaza un "grilaj" din aluat peste tarta.

Se pune in cuptorul preincalzit si se lasa la foc mic 35 de minute.

Se lasa sa se raceasca, apoi se pudreaza cu zahar si se serveste. 

Pofta buna!

4 Response to "Prajitura/ Tarta Linzer"

  1. Draga mea Danuta , asta este combinatia mea perfecta !Gem+nuca...un eliciu !
    Si tarta ta arata tare, tare bine si zau ca mi s-a facut pofta de o feliuta...
    Sa ai sarbatori binecuvantate !Te tzuc cu drag !

    Danutza says:

    Eu am papat pe nerasuflate o portie mare, imediat ce am scos prajitura din cuptor :) E foarte buna combinatia nuca si gem, imi aduc aminte ca mama chiar punea in unele gemuri nuca !

    Te pup cu drag! Sarbatori fericite!

    Merișor says:

    E minunata si cum arata si la gust! ador combinatia asta!

    Danutza says:

    Multumesc mult Merisor! Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.