Lichior de capsuni/ Capsunata


Ce minunata e vara, cu fructele ei aromate si cu parfumul imbietor! 

In mai-iunie fructele mele preferate sunt capsunile, ciresele si visinele. Anul trecut am facut visinata si de atunci m-am tot gandit sa incerc reteta si cu alte fructe: capsuni/ afine/ mure etc. Dar cum le-am ratat pe toate anul precedent, in acest an n-am mai stat pe ganduri si am facut capsunata din timp, cu capsuni proaspete si dulci.

Capsunata sau lichiorul de capsuni se face pe acelasi principiu ca si visinata, nimic greu sau sofisticat. Iar rezultatul este o licoare frumos colorata, parfumata, dulce si gustoasa. Asa de gustoasa incat trebuie sa puneti deoparte o sticluta, doar pentru voi si momentele voastre de relaxare :)


Cantitate: 2 l
Timp de preparare: 30 min
Timp de asteptare: 2 saptamani
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 1,5 kg capsuni, 700 g zahar, 1,5 l tuica, 2-3 felii de lamaie;
Capsunile se spala si se curata de cotoare. Daca sunt mai mari se taie pe jumatate.

Intr-un borcan se pune 1/3 din cantitatea de zahar, apoi un strat de capsuni, altul de zahar, inca unul de capsuni si la final zahar.

Se acopera borcanul cu un capac si se lasa asa 24 de ore.

Dupa cele 24 de ore se amesteca bine in borcan, fara sa striviti capsunile.

Se pun cateva felii de lamaie si se acopera din nou cu capac.

Se pune borcanul in frigider sau intr-un loc foarte racoros. Se lasa 4-5 zile, amestecand zi de zi prin el cu o spatula de lemn.

La finalul celor 4-5 zile capsunile se vor ridica deasupra si jos ramane siropul dulce.

Se pune tuica, se amesteca bine si se tine acoperita 7-10 zile. Din cand in cand mai puteti agita usor borcanul sau amesteca fin cu spatula.

Dupa ce au trecut cele 10 zile se pot scoate capsunile si feliile de lamaie, se strecoara licoarea magica si se pune in sticla/sticle inchise bine.

Se poate pastra oricat doriti, dar noi deja am "testat-o" acum cateva zile :D

Se poate aroma si cu diverse mirodenii, gen scortisoara, ghimbir, cuisoare etc. Mie imi place foarte mult asa, simpla, cu aroma intensa de capsuni dulci, parfumate.

Noroc!

0 Response to "Lichior de capsuni/ Capsunata"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.