Masa de Craciun


"La multi ani!" si bine v-am regasit, dragii mei! 

A mai trecut un Craciun, la fel de frumos ca si cele din trecut. A fost cald, parca prea cald pentru ziua de Craciun, insa a fost frumos chiar si fara zapada. (acum ninge)

Noi am petrecut Craciunul in doi. Este primul an in care suntem doar noi doi, probabil si ultimul, fiindca anul viitor ne dorim sa fim 3 :)

An de an, de Craciun eram fie "in deplasare" la socrii mei, fie pe acasa cu tot familionul. Anul acesta am fost doar noi doi. Si n-a fost rau deloc :) 

Am facut cumparaturi cat pentru 3 familii, dar asa se intampla de obicei cand ajungem in hypermarket si ne ia valul :)) Ce-i drept, avem congelatorul si frigiderul plin, probabil ca nu vom mai face shop shop pana la Revelion.

La capitolul bucatareala am incercat sa ma limitez la meniu (pentru ca da, mi-am facut lista cu meniul cu vreo luna inainte), insa am mai schimbat pe alocuri cate un fel de mancare. Am mai trisat la garnituri, astfel ca mi-am luat diverse mixuri de legume congelate, etc.

Am facut traditionala salata boeuf (decorata cu mareee talent :)) ) si sarmalute pe care le-am servit cu mamaliguta si ardei iute, in seara de ajun.


De Craciun am avut un platou pentru mic dejun cu lebar, toba, branza de burduf, rosii, castraveti, masline si sunca cu boia si usturoi (facuta de mine ;) ). 


Pentru masa de pranz am facut un cotlet de porc la cuptor, in crusta de condimente aromate si stropit cu mult vin. L-am servit cu bulete de cartofi la cuptor si cu gogosari in sos de rosii.


Ca sa luam o pauza de la preparatele pe baza de porc aveam de ales intre pui sau peste/fructe de mare. Ne-am decis la fructe de mare si am facut calamar, mai exact tentacule de calamar cu sos de unt si vin alb. Le-am servit langa un mix de legume.


La desert n-am vrut sa facem excese, asa ca am pregatit o placinta cu dovleac si o prajitura racoritoare cu portocale. Si am avut un Panettone cumparat. In rest, dulciuri de la Mos Craciun, a fost foarte darnic si anul acesta :P


Pentru a doua zi de Craciun am pastrat carnatii si soriciul :) Evident ca nu putea sa lipseasca o tuica fiarta!


Este primul an in care nu m-am concentrat doar pe mancare. N-am mai facut 10 feluri de prajituri si biscuiti, am renuntat la cozonac fiindca imi ocupa jumatate de zi sa-l fac, m-au salvat mult legumele congelate pe care le-am servit langa felurile de baza. Sarmalute am facut vreo 30 si ceva, asa ca nu mi-a luat mai mult de o ora sa le fac. Nici salata boeuf nu mi-a dat batai de cap, mai ales ca m-am relaxat la decorat :) Prajiturile au fost si ele simple, am copt dovleacul pentru placinta cu o zi inainte, iar aluatul l-am facut foarte repede. La fel si prajitura cu portocale, al carei blat a fost gata in 30 de minute.

Promit sa postez toate retetele cat mai repede!!

Pentru Revelion planurile sunt chiar mai simple, fiindca nu mai fac salata boeuf, sarmale etc. Voi face cel mai probabil un tort :) Si vom servi aperitive, friptura, salata.


Va doresc sa petreceti sarbatori fericite si sa va bucurati de oamenii dragi de langa voi!  

Cocktail Pina Colada

2 Response to "Masa de Craciun"

  1. Unknown says:

    Sarbatori fericite,un An Nou cu bucurii si multe realizari!!
    LA MULTI ANI!!

    Danutza says:

    Multumesc asemenea! Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.