Placinta cu mere/ Apple pie

By http://retetegg.blogspot.ro/

E octombrie, sambata, o zi ploioasa si foarte friguroasa. Cu totii stam ascunsi in casa la caldurica, cu un ceai cald sau un vin fiert alaturi. Sau cu o cafea aromata :)

Dar parca vrem si ceva gustos, aromat si savuros ca sa ne completam 'weekend-ul lenes', asa ca eu vin azi cu o propunere de nerefuzat: placinta cu mere!

Este prima data cand fac placinta cu mere (poate pt ca nu sunt asa mare fan al merelor), insa este cea mai buna placintica din lume :) Zic placintica fiindca am ales sa fac placinta in forme individuale, mai usor de servit dar parca si mai dragute!

Am folosit:
  • Pentru aluat: 200 g margarina, 200 g zahar pudra vanilat, 1 ou, 400 g faina, 1/2 plic praf de copt, esenta de lamaie, un praf de sare.
  • Pentru umplutura: 1 kg mere, 200 g zahar, un praf de scortisoara.

Intr-un bol am pus margarina si am amestecat-o bine cu 150 g zahar pudra. Am pus apoi oul, esenta de lamaie, praful de copt si cel de sare, apoi faina treptat pana am obtinut un aluat omogen dar nu foarte tare.

Am pus aluatul in folie alimentara si l-am lasat in frigider 20-30 de minute.

Am curatat merele de coaja si le-am dat pe razatoare. Le-am pus intr-un vas pe foc impreuna cu zaharul si am amestecat pana cand s-au calit usor. La final am pus scortisoara. 

Am lasat amestecul sa se raceasca inainte sa-l pun in formele de placinta.

Am intins aluatul si l-am asezat in forme. Nu e nevoie sa le mai ungeti, pentru ca aluatul are margarina si nu se lipeste.

Mi-a ramas o bucata de aluat mai mica pe care am intins-o si am taiat-o fasii cu un cutit.

Peste aluatul din forme am pus umplutura de mere, iar deasupra am folosit fasiile de aluat sa 'decorez' putin placintelele :) 

Nu e nevoie sa va mai complicati asa, se poate aseza aluatul in foaie intreaga ca la placinta cu dovleac.

Am pus placintelele in cuptorul preincalzit la foc mic 35-40 de minute.

Dupa ce le-am scos din cuptor le-am lasat sa se raceasca 10 minute, apoi le-am pudrat cu zahar.

Este o placinta super buna, foarte frageda, economica si usor de preparat! 

 Pofta buna si weekend frumos!
 

16 Response to "Placinta cu mere/ Apple pie"

  1. Haplea says:

    Delicioasa placinta cu mere!

    Danutza says:

    Multumesc! Cu adevarat delicioasa :)

    Unknown says:

    Arata delicios de bine, si cred ca face un miros grozav in toata casa! Pup

    mirela says:

    Super arata,trimite si la mine,,,,,pupp!!

    Simona says:

    Mmm.. ce mult imi plac.. Mai ales ca-s portii individuale! :)

    Danutza says:

    Daaa, mirosul te face sa dai tarcoale aragazului :)) Pup!

    Danutza says:

    Mirela, cu mare drag trimit! Pup!

    Danutza says:

    Simona, sunt foarte bune oricum, insa individuale sunt si practice :) Pupici!

    Ioana V. says:

    tare frumoasa e!

    Danutza says:

    Multumesc mult!

    Anonim says:

    Ce frumusele sunt !!! ;)

    Danutza says:

    Merci mult :*

    cat de simpatic arata.. cred ca este foarte gustoasa... cu siguranta pare...

    Danutza says:

    Multumesc! N-are cum sa nu fie gustoasa o placinta aromata cu mere, scortisoara si aluat fraged :) Doar ca nu e niciodata suficient de multa :)) :D

    Se consuma placinta mult prea repede, nu e buna reteta :)

    Danutza says:

    Musai facuta portie dubla/ tripla in acest caz :))

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.