Somon pe grill cu ananas si garnitura de orez


In ultimele saptamani am avut foarte multa buna dispozitie, in special in bucatarie, asa ca am gatit cu spor o multime de bunatati. Am testat cateva retete noi, in special preparate cu arome exotice ... combinatii neobisnuite, dar extrem de savuroase.

Un preparat savuros este somonul pe grill, cu un sos delicios de ananas si o garnitura gustoasa de orez. Este foarte usor de preparat si merita din plin sa-l savurati la o cina deosebita in familie.

Am folosit:
  • 2 rondele de somon (au avut impreuna 500 g), 2-3 felii de ananas proaspat, 2 cesti de orez, sare, piper, 2 lingurite de curry, 1/2 lingurita ghimbir macinat, oregano, busuioc, supa de pui (300 ml), 2 lingurite de otet, 1 lingurita de zahar, 1/2 ardei kapia rosu, verdeturi de Provence, 1 lingurita ulei de masline.
Rondelele de somon le-am spalat, le-am sters cu un servet si le-am uns cu putin ulei de masline.

Le-am condimentat cu ierburi de Provence, oregano, busuioc, ghimbir, sare si piper.

Se pot coace pe orice tip de grill, eu le-am facut pe grill-ul rotund in care se pune apa dedesubt.

Le-am lasat pe grill 30 de minute la foc mic spre mediu si la jumatatea timpului de coacere le-am intors pe cealalta parte.

Am pus la fiert orezul in 200 ml supa de pui, iar restul de supa am adaugat-o treptat. Am condimentat cu sare, piper si curry. Spre final am adaugat si ardeiul taiat cubulete mici.

Feliile de ananas le-am taiat marunt si le-am pus intr-o tigaie impreuna cu 1 lingurita de zahar. Le-am lasat cateva minute sa se caramelizeze si apoi am adaugat otetul. Am mai lasat 5-6 minute pe foc.

Am servit somonul cu sos de ananas si garnitura de orez.

Delicios, aromat, exotic .... perfect! Pofta buna!

8 Response to "Somon pe grill cu ananas si garnitura de orez"

  1. Imi place mult pestele,asa ce vin la masa.Pup!

    Danutza says:

    Te astept cu drag! Pup!

    Cristina says:

    Si eu vin la masa. Mai ai si pentru mine?

    Ioana V. says:

    o macare delicioasa!pup

    Danutza says:

    Desigur Cristina, te astept :)

    Danutza says:

    Merci Alinutza! Pup:*

    Unknown says:

    Cred ca si eu ca e delicioasa, imi place ananasul im mancare, desi doar cu pui l-am incercat pana acum. Pup

    Danutza says:

    E foarte bun si cu porc sau peste :) Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.