Crema caramel


Tot din seria bunatatilor pregatite pt ziua iubitului meu este si rulada pufoasa cu crema caramel, care a iesit extrem de gustoasa. Iar asta se datoreaza cremei caramel, pe care am facut-o pentru prima data si care a meritat din plin.

Este o crema foarte usor de pregatit, ideala atat pentru prajituri si torturi cat si ca topping pentru numeroase deserturi, inghetate, etc. Este excelenta intr-o rulada pufoasa, dar si intre foi de napolitana impreuna cu multa nuca macinata.

Am folosit:
  • 200 g zahar, 500 ml lapte dulce, 200 g unt, 4 linguri de faina, esenta de vanilie, zahar vanilat Bourbon.

Intr-un vas cu fund dublu am pus zaharul si l-am lasat pe foc mic, amestecand din cand in cand pana s-a topit si a devenit lichid. 

Nu trebuie sa fiarba, ci doar sa se topeasca uniform.

Am adaugat untul si am amestecat din nou pana la omogenizare.

Intr-un bol am amestecat faina cu cateva linguri de lapte.

Cand untul s-a topit complet, am adaugat laptele, esenta, zaharul vanilat si apoi amestecul de faina si lapte in fir subtire, omogenizand cu un tel in permanenta ca sa nu faca cocoloase.

Am lasat pe foc mic pana cand amestecul a devenit consistent.

Am pus apoi crema la racit si am folosit-o in rulada cand a fost complet rece si intarita.

Daca o doriti ca topping nu este necesar sa o raciti, ci o puteti pune pe diverse deserturi cat este inca fierbinte sau calda (si curge usor de pe lingura).

Este delicioasa, foarte usor de pregatit si cu sanse 100 % de reusita :)

Spor si pofta buna!


14 Response to "Crema caramel"

  1. Stefy says:

    desi tocmai am papat ceva dulce, m-as incumeta si la o feliuta de rulada cu crema caramel!:P

    Danutza says:

    Daaa, n-ai cum sa refuzi o feliuta de rulada cu crema caramel :) Pup:*

    Anonim says:

    Cam aceeasi reteta o am si eu si iese super intr-adevar. Rulada ti-a iesit exemplara. Felicitari!!

    Danutza says:

    Eu mai am o reteta pe care o foloseam la napolitane, dar e mai complicata si am vrut sa mai simplific putin treaba :D

    Multumesc!! :*

    Simona says:

    Ce frumoasa este rulada! Trebuie incercata, ca mi-ai facut pofta!

    As minca si cu ochii vreo doua feliute de rulada, musai sa fac si eu ceva dulce, ca sa-mi potolesc pofta... Pot sa servesc virtual o feliuta, ca sigur nu mai este nici firimitura de rulada... Pupici !

    Danutza says:

    Simona, chiar merita sa o incerci, e prea gustoasa :)

    Pup!

    Danutza says:

    Daniela, nici urma de rulada nu mai este, insa pot oricand sa mai fac una ... e desertul meu preferat fiindca se pregateste usor si repede:)

    Pupici!

    Unknown says:

    Super este reteta asta, chiar am sa o salvez pe viitor, ca ne place mult caramelul ;) Pupici

    Danutza says:

    Multumesc! N-are cum sa nu-ti placa, eu am mancat si simpla si cu rulada, e buna oricum :D

    Pupici!

    Diana mea adora caramelul,asa ca trebuie musai sa fac si eu.Pupici!

    Adnia says:

    una din cremele preferate...imi amintesc ca o puneam intre foi si faceam prajitura mea preferata de Craciun!caramelul era doar pt. zile speciale...

    Danutza says:

    Mihaela, cine nu adora caramelul dulce si lipicios ? :)

    Pupici:*

    Danutza says:

    Adnia, ai dreptate cu prajitura de Craciun, imi amintesc si eu ca mama facea Alba ca zapada si inca o prajitura tot cu foi si caramel ...mmm, ce buna era... trebuie sa-i cer reteta pt foi si sa fac si eu:)

    Pupici!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.