Prajitura cu ciocolata si fructe de padure


Seria lunga de prajituri astazi o vom incheia cu o prajitura fooarte buna, foarte ciocolatoasa si cu fructe de padure acrisoare, o nebunie!

Dintre toate prajiturile pe care le-am facut in ultima luna ea parca e cea mai putin aspectuoasa, insa va garantez ca e cea mai buna. Iar iubitorii de cioco o vor adora!  :)

Reteta am gasit-o la Timea si vreau sa-i multumesc pt inspiratie :) --> Ce a mai gatit Timea :*

Eu nu am respectat-o in totalitate si datorita faptului ca am facut-o pe fuga crema nu s-a racit foarte bine, drept dovada a fost cam moale. Dar tot delicioasa :D


Am folosit:
  • Pt blat: 8 oua, 8 linguri de zahar, 5 linguri ulei, 8 linguri lapte, 1 praf de copt, 3 linguri cacao, 14 linguri faina, un praf de sare, 1/2 esenta de rom;
  • Pt crema: 250 ml frisca lichida, 250 g ciocolata (eu am pus cu lapte), 5-6 linguri de zahar, 1/2 esenta de rom;
  • In plus: 300 g fructe de padure, 6 linguri de zahar, 100 ml frisca, 50 ml suc de portocale rosii.

Blatul
Albusurile le-am separat de galbenusuri. Le-am pus intr-un bol mare, curat si uscat.

Am adaugat peste ele praful de sare si am mixat pana cand au devenit spuma consistenta.

Am adaugat apoi zaharul si am mixat bine pana s-a incorporat.

Cand albusurile au devenit consistente si cu aspect de bezea, am adaugat galbenusurile, apoi treptat uleiul, laptele, faina, praful de copt si esenta.

Compozitia obtinuta am pus-o in tava mare a cuptorului, tapetata cu hartie de copt.

Am copt in cuptorul preincalzit, la foc mic, timp de 35 de minute. Este bine ca dupa 20-25 de minute sa il verificati, in functie de cuptorul vostru se poate coace mai repede :)

L-am scos din tava si l-am lasat sa se raceasca.
Crema
Intr-un vas am pus la incalzit frisca lichida amestecata cu zaharul. Am lasat pe foc cateva minute pana a inceput sa fiarba.

Am luat apoi de pe foc, am pus ciocolata si esenta de rom, am amestecat bine pana s-a topit si omogenizat, apoi am pus la rece.

In momentul in care am vrut sa o folosesc a fost putinel cam moale. Eu m-am grabit si am tinut-o cam 3 ore la frigider, de aceea e bine ca voi sa faceti crema cu cel putin 4-5 ore mai devreme. Cu cat sta mai mult cu atat se intareste mai bine :)

Din crema obtinuta am pastrat 5-6 linguri pt glazura, intr-un bol mic.

Blatul l-am taiat in 2 pe orizontala.

Peste prima parte am pus un sos pregatit din 300 g fructe de padure si 6 linguri de zahar, puse pe foc si lasate sa dea cateva clocote. Am pus sosul cald peste blat. Fructele nu le-am pasat ci le-am lasat pur si simplu asa cum au fost, chiar si bucati mai mari.

A urmat apoi un strat de crema de ciocolata. La mine s-a combinat cu fructele de padure, dar daca aveti rabdare si crema iese tare, o intindeti cu un cutit peste stratul de fructe.

Am asezat si partea cealalta de blat, l-am insiropat cu suc de portocale rosii, iar deasupra am pus glazura (crema oprita am incalzit-o pe bain marie pana a devenit putin lichida). 

Am decorat cu frisca si am bagat prajitura la frigider pana in momentul servirii.

Nu am apucat sa fac si poze cu ea sectionata, fiindca nu am pastrat-o pentru noi acasa ci am dus-o de ziua logodnicului meu la serviciu :)

Nu va lasati inselati de aspectul ei, prajitura e perfecta daca respectati toti pasii si daca nu va grabiti asa cum am facut eu :)

In orice caz e delicioasa, e ciocolatoasa, fina, dulce-acrisoara, o minunatie!


Pofta buna si gatiti cu spor!

5 Response to "Prajitura cu ciocolata si fructe de padure"

  1. Mie crema asta mi se pare cea mai buna si de aceea o folosesc foarte des.
    Si cu fructe de padure....la fix!

    Danutza says:

    Dap, combinatia e super yum :) Iar crema se face foarte usor :P

    Pup:*

    Cristina says:

    Frumoasa si gustoasa!

    Danutza says:

    Multumesc! :)

    Putea sa fie si mai frumusica, dar merge :)) :P

    Danutza says:

    Sigur, vin cu mare drag!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.