Gogosi pufoase si rapide

By  http://retetegg.blogspot.ro

Eu imi amintesc intotdeauna cu placere cateva feluri de mancare si deserturi care mi-au umplut copilaria de bucurie. Am fost un copil destul de mofturos, insa gogosile pufoase si rapide (noi le ziceam gogosi cu lingura) mi-au placut intotdeauna super mult.

Cred ca anul asta se implineau vreo 10 ani de cand nu mai mancasem gogosele pufoase, asa ca am intrebat-o pe mama cum se fac si m-am apucat de treaba. Cred ca sunt cele mai simple si rapide gogosi pe care le-am facut pana acum, nu necesita framantare, efort sau timp prea mult, perfecte cand vrem ceva dulce si buuun:)

Am folosit:
  • 350 ml lapte batut (sau iaurt), 4-5 linguri de zahar, 2 oua, zahar vanilat, praf de copt, esente (rom, lamaie), 400-500 g faina.
Intr-un bol mai mare am batut ouale cateva minute cu un tel, apoi am pus laptele, esentele, zaharul si zaharul vanilat. Am batut bine tot cu telul cateva minute pana s-a topit zaharul.

Apoi am pus praful de copt si faina. Faina vom pune intre 400 si 500 g cam cat sa fie compozitia asa mai grosuta, mai groasa ca la clatite dar nu foarte groasa. Trebuie sa curga doar putin din lingura.

Cu o lingura am luat din aluat si cu o lingurita am impins compozitia din lingura in tigaia cu ulei incins.

Ele se umfla imediat si se rumenesc repede. Le-am intors pe toate partile si cand s-au rumenit le-am scos pe un servet pus pe farfurie. Ca sa nu fie prea imbibate de ulei.

Eu le-am pudrat cu zahar, dar sunt super si cu dulceata!


 
Pofta buna!

37 Response to "Gogosi pufoase si rapide"

  1. Stefy says:

    mai ai cateva si pentru mine? ca la noi e prea cald ca sa ma apuc de gogosi!!!:P

    Wow,asa le facea bunica si tare ne mai placeau!Sunt si raman intr-adevar foarte pufoase!

    Hummm ces baigner sont superbes ils donne envie de les dévorés!

    Bisous

    Danutza says:

    Stefy, la noi a plouat pana mai devreme, asa ca numai bine de facut gogosi! te servesc cu mare drag:*

    Danutza says:

    Teo, eu ani de zile m-am gandit la ele pana cand am zis ca e cazul sa apelez la sursa si sa le fac eu singura :)) Asa e cand vine pofta prea mare :) pup!

    Danutza says:

    Merci beaucoup Beth! Vraiment ils sont un delice!
    Bisous!

    Anonim says:

    Gogosi cu lapte ... hmmm, un mic dejun perfect as zice eu !! ;)

    Danutza says:

    Pentru mine sunt perfecte la orice ora:) Eu si asa mananc aiurea, nu prea respect mesele cum trebuie:)) Pup!

    Simona says:

    N-am mai facut gogosi de cand eram in Dk!! Asa ca voi fura de la tine... cateva! :)
    Pupici

    Yummy dar, cine ar putea refuza asa ceva arata tare bine!

    Ioana V. says:

    si mie imi plac mult!!!!

    mirela says:

    Yamiiii,mai ai si pentru mine,,,,ca vin cu dulceata!!
    Puppp!!

    Danutza says:

    Simo, serveste draga mea! Pupici:*

    Danutza says:

    Merci mult Alice! :*

    Danutza says:

    Alinutza, merci mult!:*

    Danutza says:

    Mirela, abia te astept cu dulceata:) Pup!:*

    Astea sint exact prajiturile copilariei mele :). Frumos de tot!!

    Danutza says:

    Ce ma bucur ca ne-am amintit cu totii de anii frumosi ai copilariei :)

    Maria says:

    Yammy,yammy.....ce pufoase sunt gogoselele tale!!!!!Cu laptic si negresit(pentru copii mei) cu dulceata:)!!!! Pupici

    Danutza says:

    Multumesc Maria! Copiii sunt cei mai incantati de gogoselele astea. Noi cand eram mici incercam sa descoperim diverse forme ... fiind puse cu lingura luau forme ciudate la prajire:)
    Pupici!

    dia says:

    baiatul meu e dependent de gogosi...asa ca stiu cum e cu pasiunea asta!

    Danutza says:

    Hi hi, bine ca nu e dependent de cioco cum e nepotelul meu:) Dupa ce ca el e foarte energic, ciocolata il face si mai si:)) Gogosile sunt mai sanatoase;)

    Asa-i fac si eu Dianei,tare mult ii plac.Nu le fac insa cat de des le doreste ea,din motive de prajeala.
    Acestea arata fooooarte bine,as vrea si eu macar una.
    Pupicei!

    Danutza says:

    Mihaela, serveste cu drag cate doresti si pentru tine si pt Diana:)
    Pupici!

    Anonim says:

    Ce amintiri frumoase, si copii nostri ar trebui sa aiba asa amintiri !!!

    Danutza says:

    Asa este! Tine doar de noi sa le oferim mici bucurii de care sa-si aminteasca peste ani :)

    Cristina says:

    Chiar as manca o goagoasa asa la micul dejun...

    Danutza says:

    Cristina, te invit cu drag!

    Anonim says:

    sunt extrem de usor de facut cum vad aici...dupa cum vezi m-am intors la ele si inca mai salivez...din pacate nu am praf de copt dar o sa am si din ala prin casa asa ca o sa le pun in practica cat mai curand posibil...pana atunci sa-ti dau o idee tot referitor la gogosi cu lingura...aici se numesc mosciungele si sunt un aperitiv bun,gustos si chiar folosit ca un antipast si la nunti,petreceri cand faci un bufet ...e un aluat simplu din faina drojdie putina sare ,ulei si in aluat poti adauga fie flori de bostan tocate sau masline tocate sau bucatele mici de peste hamsii pentru a da un gust particular ba chiar poti adauga cubulete mici de sunca de praga ,in functie de gustul si imaginatia ta...apoi lasi aluatul la crescut ,aluatul fiind framantat mai moale cat sa-l poti lua cu lingura si sa-i dai drumul in baie de ulei la copt...apoi le scoti pe un servetel ca sa absoarba uleiul abondant de pe ele si gata se pot servi calde dar si reci....incearca daca vrei si apoi sa-mi zici cum au iesit...aici se vand mai ales acum in perioada estiva ,f bine..mai ales ca e plin de turisti si ca un pranz rapid ei prefera sa manance cat mai comod si pe langa o salata fie mixta fie cu mozzarella sau impreuna mai adauga langa si niste mosciungele si gata pranzul....

    Danutza says:

    Multumesc mult pt idee Alina! Chiar imi plac gogoselele servite ca aperitiv iar reteta pare foarte usor de facut si suna delicios cu masline, sunca, peste...le voi incerca si eu cat de curand si iti spun cum au fost;)
    Te pup cu mare drag!

    Anonim says:

    Vreau sa-i fac o surpriza mamei dar nu avem in casa praf de copt. Il pot inlocui cu drojdie? Daca da,cam cata sa pun ? <3

    Danutza says:

    Praful de copt poti sa-l inlocuiesti cu bicarbonat sau amoniac. Nu prea merge drojdia in aceasta reteta.

    Mult spor! :)

    Anonim says:


    multumesc de retetafoarte bunasi rapida o sa mai ancerc si alte retete

    Danutza says:

    Ma bucur mult ca ti-a placut! :)

    ghiuli says:

    Foarte bune,am facut in 30 erau gata mancate.Mersi pt reteta,mai vor si maine .

    Danutza says:

    Ma bucur mult ca v-au placut! :) As face si eu maine, chiar mi-e pofta :P

    Anonim says:

    ori mancam ori nu mai mancam nu

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.