Orez cu creveti/ Risotto cu creveti


O reteta foarte simpla, pentru zilele mai aglomerate cand vrem o masa rapida si foarte gustoasa. Daca va plac crevetii, desigur :)

M-am gandit initial sa fac paella, dar cum nu aveam tot ce-mi trebuie (mai ales tigaie speciala), am ales o varianta mai simpla: orez la tigaie cu legume si creveti. Acest risotto delicios este o alegere perfecta pentru iubitorii de creveti/ fructe de mare.

Portii: 2
Timp de preparare: 30 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 400 g creveti prefierti, 150 g orez, 1 mix de legume (pastai de mazare, morcov, ceapa, ardei, ciuperci), 4-5 catei de usturoi, 100 ml vin alb, 300 ml apa, 1/4 lingurita curcuma, 1/2 lingurita oregano&busuioc, sare, 4 linguri ulei de masline, piper, chilli.
Intr-o tigaie am incins 2 linguri de ulei de masline si am pus usturoiul taiat felii.

Am lasat 1 minut,  dupa care am adaugat crevetii. Am condimentat cu busuioc, oregano, chilli si sare. 

Am lasat pe foc aprox 8 minute, apoi i-am scos pe o farfurie si i-am pus deoparte.

Am pus in tigaie inca 2 linguri de ulei si am lasat sa se incinda. Am adaugat legumele si le-am lasat 2-3 minute, apoi am pus orezul spalat bine si scurs.

Am pus vinul, apa si am condimentat cu sare, piper si pudra de curcuma.

Am asezat un capac peste tigaie si am lasat la foc mic timp de aprox 15 minute.

Am pus apoi crevetii peste orez si legume. Am mai lasat pe foc inca 6-7 minute.

* Optional puteti pune si verdeata (patrunjel, marar) deasupra. Eu nu am avut :P
** Aceasta reteta se poate prepara si cu: calamar, caracatita, somon, iar cei ce nu consuma peste/fructe de mare, le pot inlocui cu pui.

Pofta buna!

2 Response to "Orez cu creveti/ Risotto cu creveti"

  1. Arata delicios!

    Danutza says:

    Multumesc! A cam fost :) Si as mai vrea :P

    Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.