Ardei umpluti cu carne


Imi plac foarte mult ardeii umpluti! Umpluti musai cu carne si fierti intr-un sos dulce de rosii. Iar apoi serviti cu ardei iute :)

Mi-e pofta si cand ma gandesc la ei sau ii vad in poze. Imi place sa ii fac mai ales vara, cu ardei proaspeti din gradina, insa cu pofta nu te pui, asa ca le mai vine randul si iarna/primavara.

De obicei, ii prepar cu ardei gras, dar sunt foarte buni si ardeii kapia sau chiar gogosarii. Ii umplu cu carne tocata de porc/vita, orez, ceapa si ii fierb in sos de apa si rosii. Desigur, se pot face si la cuptor, dar mie mi se par mai uscati si prefer sa-i fierb.

Portii: 4
Timp de preparare: 35 min
Timp de fierbere: 2 h
Dificultate: medie

Am folosit:
  • 8 ardei, 700 g carne tocata de porc, 100 g orez, 1 ceapa mare, 500 g pasta tomate, 100 g rosii cuburi in bulion, 2 frunze dafin, sare, piper, boia dulce, cimbru, 1 legatura patrunjel, 3-4 linguri faina.
Ardeii se curata de cotoare si seminte si se spala. Se lasa la scurs.

Intre timp se pregateste umplutura din carne tocata de porc (sau combinatie cu vita, pui, curcan - dupa preferinte), orez, ceapa tocata marunt, sare, piper, 100 g pasta de tomate, cimbru uscat si boia dulce.

Se amesteca bine toate ingredientele si cu aceasta compozitie se umplu ardeii.

Se aseaza intr-o oala incapatoare, se adauga apa cat sa-i acopere, foi de dafin, putina sare si piper.

Se pun la fiert, la foc potrivit, acoperiti cu capac.

Dupa 30 de minute, cand apa a mai scazut, se adauga pasta de tomate si rosiile cuburi. Se acopera din nou cu capac si se lasa inca 1h si 30 de minute la fiert, la foc mic.

Spre final se pune faina amestecata cu putin sos si patrunjelul verde tocat marunt.
*Daca nu va place sosul ingrosat cu faina, il puteti lasa mai lichid sau puteti adauga mai multa pasta de tomate.

Se servesc ardeii cu sos. Mie imi place sa pun patrunjel si in farfurie.

Dupa preferinte se pot servi cu ardei iute, smantana, iaurt.

Pofta buna si gatiti cu spor!

2 Response to "Ardei umpluti cu carne"

  1. Simona says:

    De cand n-am mai mancat... Barbatul meu nu mananca si eu nu fac, dar ma servesc de la mama :)

    Danutza says:

    Nici eu nu mai mancasem ardei umpluti din toamna si mi-a fost tare pofta :P

    Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.