Visinata



By http://retetegg.blogspot.ro

Astazi este mare sarbatoare, Sf. Ilie, asa ca va invit la un paharel de visinata, in cinstea sarbatoritilor zilei. :)

Visinata mea este gata in sfarsit, dupa o lunga asteptare. Desi e prima data cand fac eu singura visinata, rezultatul este perfect. Cel putin pentru gusturile familiei noastre :) Este o visinata tare, dulce si aromata.

Este facuta cu tuica naturala, de la tara. Tuica de prune. Visinele le-am luat de la piata, din acelasi lot cu cele pentru dulceata de visine, asa ca au fost dulci si parfumate.

Am folosit:
  • 3 kg visine, 4 l tuica, 1.5 kg zahar
Visinele le-am curatat de codite si frunze si le-am pus in apa timp de 1 ora.

Le-am lasat apoi la scurs si uscat inca vre-o 2 ore.

Am facut visinata in sticle de plastic, pentru ca nu am damigeana sau sticle mari :) V-am spus ca e prima data cand fac :P

Am pus in 2 sticle de 5 l, pentru ca am vrut sa am spatiu suficient sa le agit.

In fiecare sticla am pus cate 1,5 kg de visine si 750 g zahar. Visinele mele au fost foarte dulci, daca aveti visine mai acre puteti pune 850-900 g zahar.

Am pus dopul sticlei si am agitat de cateva ori sa se amestece zaharul cu visinele.

Am lasat sticlele asa timp de 8 zile, agitand usor la fiecare 2 zile. Cam dupa 4 zile incepe sa se topeasca bine zaharul si sa formeze un sirop gros in care stau fructele.

Nu este indicat sa tinem sticlele in soare sau langa o sursa de caldura. Trebuie sa le tinem in camara sau intr-un loc intunecat. (spun camara, fiindca la bloc e cald vara pe balcon - eventual pe balcon daca stati la parter si e umbra).

Dupa 8 zile am pus tuica peste visine. 2 l in fiecare sticla. Visinele mele nu au fost complet acoperite de tuica, pentru ca ele mai scad si se vor scufunda singure in alcool.

In primele zile am mai agitat sticlele pentru ca siropul dulce si alcoolul sa se amestece bine.

Apoi am lasat timp de 1 luna in acelasi loc racoros si intunecat. 

Fiind sticle de plastic, le-am mai deschis cate putin dopul, o data pe saptamana.

Ieri am gustat visinata si am dat verdictul: e gata! :)

Am trecut visinata prin sita, am lasat sa se scurga bine acoolul din visine, apoi am pus "licoarea magica" in sticle mai mici.

Acum ma gandesc ce sa fac din visinele alcooliste ramase :)) Daca aveti idei de retete, va rog mult sa mi le trimiteti!! 


Noroc si sanatate! Va poftesc la un paharel de visinata!

2 Response to "Visinata"

  1. Anonim says:

    Draga mea, eu folosesc visinele din visinata pt. o crema de ciocolata (pt.tort) dementiala; daca doresti reteta intreaga pentru tort, promit sa ti-o impartasesc cu drag printr-un e-mail (la adresa mariaiancu3@yahoo.com). Maria

    Danutza says:

    Mmmm, daca-i si cu ciocolata m-ai convins din prima! Chiar acum trimit mail :)

    Pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.