Tort cu fructe


In fiecare an pe 31 iulie eu si iubitul meu (sotul meu iubit :P) sarbatorim ziua in care ne-am inceput povestea de dragoste. Asa ca ziua de 31 iulie nu trece niciodata fara sa avem un tort :)

Pentru ca e vara si e cald am ales un tort racoritor cu frisca si fructe. Un tort simplu pe care l-am facut cu multa dragoste, asa ca a devenit special prin semnificatia lui.

Am incercat sa aduc vara in acest tort nu doar prin ingrediente ci si prin aspect. Nu-i asa ca este o floarea-soarelui destul de reusita pentru anti-talentul meu la decorat torturi? :))

Am folosit:
  • Pt blat: 8 oua, 8 linguri de zahar, 4 linguri de ulei, 16 linguri de faina, 1 praf de copt, 1 praf de sare, 1 zahar vanilat, 1 esenta concentrata de vanilie;
  • Pt decor si umplutura: 300 ml frisca, 1/2 kg visine, 3-4 nectarine (sau piersici), 2 banane, sirop (din sirop de capsuni diluat cu apa).
Pentru prepararea blatului am separat ouale.

Am batut albusurile spuma cu praful de sare.

Galbenusurile le-am mixat impreuna cu zaharul si zaharul vanilat pana au devenit o crema consistenta.

Am pus spuma de albusurile peste galbenusuri si am mixat din nou, adaugand treptat uleiul, esenta si faina amestecata cu praful de copt.

Am pus aluatul intr-o tava rotunda, unsa cu ulei si tapetata cu faina.

Am lasat in cuptorul preincalzit, la foc mic, timp de 35 de minute. Nu am deschis deloc usa in primele 15 min.

Se poate face si testul scobitorii, desi in general in 35 de minute blatul e copt asa cum trebuie.

Il scoatem din tava cat e inca fierbinte si il lasam sa se raceasca bine inainte sa-l insiropam si decoram.

Cu siropul am fost putin lenesa si am preferat sa-l prepar din sirop natual de capsuni, diluat cu apa (sau apa minerala).

Am taiat blatul in 2 pe orizontala, dar este destul de inalt si se poate taia si in 3.

Am insiropat, am decorat cu frisca si fructe. Intre staturile de blat am pus doar visine si banane, deasupra am incercat sa realizez o floarea-soarelui din visine si felii de piersica.

L-am lasat la frigider 2-3 ore inainte de servire. Este mult mai gustos daca e bine racit.

Pofta buna!

4 Response to "Tort cu fructe"

  1. Mmmmm,delicios si frumos!!
    wekeend minunat Danutza!!

    Danutza says:

    Multumesc! La fel si tie!

    Pupici :*

    Cristina says:

    La tort vin negresit!

    Danutza says:

    Cu mare drag te astept! :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.