Friptura de porc cu sos dulce-acrisor, gutui si tagliatelle


Dragii mei, fiindca este weekend vreau sa ne rasfatam cu o friptura cu sos dulce-acrisor, gutui caramelizate si tagliatelle cu ulei de masline aromat, curry si busuioc.

Stiu ca pare asa cam sofisticat la prima vedere, dar de fapt e foarte usor de pregatit, extra gustos si copios.

O reteta de weekend dupa parerea mea, alaturi de un pahar de vin alb si de o persoana draga ...si nu-ti mai trebuie nimic. Eh, bine, poate doar un desert :D

Am folosit:
  • 4 felii maricele dintr-o pulpa de porc (sau muschi, cotlet), sare, piper, putin ulei, 3 catei de usturoi, 50 ml apa
  • 1 gutuie mare sau 2 mai mici, 1 lingurita miere, 3-4 linguri de vin
  • 200 g tagliatelle, 1/2 lingurita pudra de curry, 2 linguri ulei de masline cu busuioc, cateva frunze verzi de busuioc
  • Sos dulce-acrisor: Sosul folosit de mine este cel de la gogosarii in sos de rosii ... doar ca am redus cantitatea: 4 linguri otet, 2 linguri ulei, 2 linguri zahar, un praf de sare, boabe de piper si mustar, 1-2 foi de dafin, oregano, cimbru, 4-5 linguri sos de rosii (bulion,etc).
 Am uns o tava de yena cu ulei si am asezat in ea feliile de porc, am adaugat pe ele un praf de sare si piper, apoi apa in tava.

Le-am pus la cuptor timp de 40 de minute.

Intre timp am pregatit sosul. Intr-o cratita pe foc am pus toate ingredientele, am lasat 2-3 minute sa fiarba si apoi am turnat sosul in tava peste friptura.

Am adaugat si usturoiul taiat felii.

In alta tava am pus felii de gutuie impreuna cu un sos din vin si miere. Am lasat la cuptor pana au prins o crusta rumena. (eu am pus in cuptor in acelasi timp friptura si gutuile - ca sa mai economisesc timp).

Am fiert pastele cateva minute. Le-am scurs apa si am adaugat peste ele ulei de masline, pudra de curry si putina sare. Am lasat 2-3 minute pe foc miscand mereu vasul.

Am servit friptura de porc in mult sos dulce-acrisor, alaturi de felii caramelizate de gutuie si tagliatelle cu busuioc verde.

Un super deliciu! Carnea nu e musai sa fie de porc, merge cu acest sos si carnea de pui sau vitel! In loc de paste, putem alege orez sau cus-cus pregatit dupa aceeasi reteta!


Pofta buna si weekend frumos!

Desertul: Tarta/Placinta cu dovleac si scortisoara


10 Response to "Friptura de porc cu sos dulce-acrisor, gutui si tagliatelle"

  1. Pentru mine o portie de fripturica... Uite asa, nu trebuie sa mai gatesc in seara asta... Spune la pisicul din partea dreapta sa ma lase sa scriu, ca incearca sa tasteze mai repede decit mine...Pupici !!!

    Danutza says:

    Cu mare drag trimit o portie la tine!

    Pisicul meu tasteaza de zor, sa gaseasca bunatati pe net :))

    Pupici!:*

    Haplea says:

    Delicioasa aceasta friptura!

    Danutza says:

    Multumesc mult! Delicios si porcul tau cu ananas :D ;)

    Cine ma pune pe mine sa bantui la ora asta pa blogul tau?Arata grozav mancarea ta!
    Pupici!

    Danutza says:

    Multumesc mult, draga mea! Asa mi se intampla si mie seara uneori si trebuie sa-mi iau ceva de rontait langa mine cand rasfoiesc blogurile :)

    Pupici!:*

    Simona says:

    Si eu vreau o portie!!!

    Danutza says:

    Simo, am pus deoparte o portie pt tine ;)

    Pupici!:*

    Si mie imi plac gutuile in combinatie cu carnea! Foarte bun!

    Danutza says:

    Daa, parfumul lor langa o fripturica de pui sau porc e minunat :D

    Pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.