Gradina - update 2


Vara asta e din ce in ce mai calduroasa, iar legumele simt asta din plin. Desi se bucura de soare si se fac mari pe zi ce trece, sufera destul de tare din lipsa apei de ploaie, care sa le racoreasca. Ud gradina aproape zilnic, dar la cat sunt de insetate (mai ales rosiile), am impresia ca nu prea fac fata cu "racorirea".

Rosiile au inceput sa se coaca de vreo 3 saptamani, asa ca am tot mancat din ele si le-am taiat de pe lista de cumparaturi din piata. Sunt foarte gustoase, dulci, zemoase. Ideale pentru salate, mancaruri, ciorbe, sosuri. Sper sa reziste cat mai mult si sa ne putem bucura de gustul lor bun. Frunzele au fost afectate de seceta, dar fructele inca rezista bine.

De caldura de afara sa bucura mai tare ardeii si vinetele. Am deja 7 vinete si multe floricele pe fiecare vrej. Nu sunt prea pretentioase, desi cand am pus vinete avem emotii ca vor avea nevoie de mai multa atentie decat alte legume.

Ardeii iuti sunt cei mai "iuti" asa ca am pus deja o parte din ei in borcane, impreuna cu pastai de fasole. Cresc foarte repede!

Gogosarii, kapia si grasii sunt vioi si cresc destul de repede. Mai dureaza 1-2 saptamani pana voi putea sa ii gust pe primii, dar am rabdare. Felix, motanul meu, nu prea are. Ii pazeste zi de zi sa vada cum merge productia :))

Mai nou avem si un vrej de pepene rosu. Nu stim cum a crescut stingher pe la marginea gradinii, din vreo samanta ratacita, dar are deja flori si ne-am bucura foarte tare sa vedem 2-3 pepenasi mici pe el (macar pentru murat).

Caldura nu este ideala nici pentru flori, asa ca o parte din panselute si petunii s-au uscat si a trebuit sa le inlocuiesc cu flori noi, de sezon. Mi-am pus si langa casa, in jardiniera, cateva flori: crizantele, sporul casei, etc. Fiindca in fata casei e umbra aproape toata ziua, se pare ca se simt bine.

Intre timp mai pun cate ceva si in camara. Am facut dulceata de mure si am pus ardei iuti si pastai in otet.

Sper sa postez cat mai curand reteta de dulceata de mure, a iesit foarte buna si trebuie neaparat sa o incercati si voi.

P.S. De 9 zile pisica mea, Porto, e mamica. Abia astept sa vad bebelusii alergand prin gradina, dupa fluturi. Intre timp, motanul Felix prinde soricei pe care ii aduce in curte la "joaca". Mi-a rupt cateva flori in joaca lui cu rozatoarele, dar nu pot sa-l cert fiindca e un motan foarte harnic :)

Sa aveti un weekend minunat!

2 Response to "Gradina - update 2"

  1. Evelyn says:

    Ai o gradina minunata!! Si uite cate rosii!! In curand le culeg si eu :)
    Abia astept sa vad si eu pisicutele, sa pui poze :D
    Pupici

    Danutza says:

    Gradina mea supravietuieste tare greu :( Nu a mai plouat de vreo luna si e foarte cald ... ud in fiecare seara, dar gradina ar avea nevoie de o ploaie racoritoare de vara.

    Sunt foarte bune rosiile, dulci, zemoase. Nu m-am asteptat sa am asa multe, dar sunt binevenite :) Ardeii au inceput sa creasca si ma minunez cat de mari se pot face intr-o saptamana. Si vinetele cresc, dar mai lent ... cred ca in jur de 15 august voi avea 2-3 gata pt salata :D

    Pisicuta Porto nu a nascut la mine, ci prin vecini, asa ca n-am vazut inca pufoseii, dar abia astept sa ii aduca in vizita :D

    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.