Prajitura cu visine si caise


Zilele trecute am facut o prajitura foarte simpla, gustoasa si pufoasa, cu fructe delicioase de sezon. Aveam prin frigider visine si caise pe care nu le mai manca nimeni si pe care nu imi doream sa le las sa zaca, asa ca o prajitura rapida cu fructe a fost cea mai buna alegere. In general, prajiturile cu fructe se fac usor, iar vara sunt excelente cu frisca sau inghetata.

Uneori imi dau seama ca poti face un desert foarte bun cu doar cateva ingrediente pe care le ai in casa. E ca in reclama: "prea bun, prea ca la tara!" :)) 

Portii: 10
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 5 oua, 150 g zahar, 150 g unt, 150 g iaurt, 150 ml lapte, 350 g faina, 300 g fructe (visine si caise), 1 praf de copt, 1 esenta de portocale, 2 plicuri zahar vanilat, 1 praf de sare
Ouale se mixeaza impreuna cu praful de sare, zaharul si zaharul vanilat timp de cateva minute.
 
Se adauga untul moale, iaurtul, laptele si esenta. Se mai mixeaza 1 minut dupa care se adauga faina impreuna cu praful de copt.
 
Se pune aluatul intr-o tava tapetata cu unt si faina.
 
Fructele se pudreaza cu putina faina si se pun peste aluatul din tava. 

Se pune tava in cuptorul preincalzit la 180 grade, timp de 40 min.

Se lasa sa se raceasca, apoi se pudreaza cu zahar si se serveste.

Este perfecta cu frisca, crema fina de branza, inghetata sau glazura de ciocolata. Vara eu o prefer cu inghetata de vanilie si alaturi de o limonada rece.

Pofta buna si weekend minunat sa aveti!

5 Response to "Prajitura cu visine si caise"

  1. Danutza says:

    Multumesc, Laura! Te invit sa o incerci :)

    Evelyn says:

    Mmmm, ce bun!! Imi plac prajiturile cu visine, nu am mai mancat de multi ani. Cirese nu cumpar, se stie ca fac viermisori, si mie mi-e... Mai bine nu cumpar.

    E reteta buna pentru cand o sa am fructe prin casa care nu se mananca :D
    Oare eu de ce gasesc doar esenta de rom? De unde le cumperi tu?
    Pupici!!

    Danutza says:

    Merge cu diverse fructe, in ce combinatii vrei. Eu sunt topita dupa fructe acrisoare in prajituri, pentru ca nu mananc prajiturile foarte dulci. Vara ar merge cu niste fructe de padure ... deja mi-e pofta :))

    Mie esenta de rom nu-mi place decat la crema de ciocolata sau la cea caramel. In rest pun esente de vanilie sau fructe. Cumpar in general din Auchan, unde au de portocale, lamaie etc. Asta de portocale e Coseli parca. Imi place ca nu e apa chioara, ci e uleioasa asa si pui putina fiindca e concentrata. Sunt ok si cele la fiole mici.

    In copilarie mama avea in casa doar esenta de migdale si de rom... pe aia de migdale nu o suportam deloc :))

    Pupici :*

    P.S. Mi-a adus pisica pisoii mici, pun zilele astea poze cu ei :)

    Stefy says:

    simpla si delicioasa!

    Danutza says:

    Stefy, mare dreptate ai! :)

    Weekend frumos! :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.