Ciorba de burta

By http://retetegg.blogspot.ro/


Dupa ani si ani in care am tot analizat retetele de ciorba de burta si m-am tot gandit daca sa o incerc sau nu, iata ca in 2015 am facut pentru prima data ciorba de burta.

De mancat am mai mancat ciorba de burta, dar nu facuta de mine. Nu sunt mare fan, nu pot sa o laud peste masura si sa spun cumva ca as alege-o in fata altor ciorbe (perisoare, fasole, gaina, vita). E o ciorba pe care o consum 1-2 ori pe an maxim si recunosc adevarul: imi place zeama si nu burta :) Nici sotul meu nu este mare amator, probabil asta-i motivul pentru care abia acum am facut ciorba de burta pentru prima data. 

Nu se face greu deloc, mai ales daca aveti burta bine curatata si prefiarta. Contine legume, oua, smantana, usturoi ... am incercat sa respect reteta cat de bine m-am priceput. Pentru prima incercare am fost foarte multumita. Sper sa mai fac si alta data, cu mai mult curaj :)

Portii: 4
Timp de preparare: 180 min
Dificultate: medie

Am folosit:
  • 400 g gat de vitel, 600 g burta de vita, 2 morcovi, 2 cepe, 1 radacina patrunjel, 1 legatura patrunjel verde, 4 galbenusuri, 500 g smantana, 50 g mujdei de usturoi, 2 foi de dafin, 3-4 linguri otet, sare, piper
Mai intai trebuie sa va ocupati de burta de vita. Daca o cumparati prefiarta simplificati procesul, dar o cumparati de la macelarie mai munciti putin :)
 
Eu am luat o bucata micuta de burta de vita, bine curatata si spalata, dar am mai tinut-o 2-3 ore in apa rece cu sare si otet. Apoi am clatit-o bine si am pus-o la fiert cu foi de dafin, timp de 30 minute. Am scurs apa, am spalat bine burta si am taiat-o fasii.
 
Am pus-o la fiert impreuna cu gatul de vitel si am lasat-o aprox 1 ora.
 
Am pus legumele si am lasat ciorba sa fiarba acoperita cu capac inca 40 minute.
 
Am scos gatul de vitel si legumele cu o spumiera. Am pasat legumele cu blenderul si le-am adaugat in ciorba.
 
Intr-un bol mare am batut bine galbenusurile impreuna cu smantana. Am adaugat usor zeama de la ciorba peste amestecul din bol pana a devenit lichid.
 
Am luat oala de pe foc, am lasat ciorba sa se racoreasca putin si am turnat in fir subtire smantana cu ouale. Am amestecat bine.
 
Am adaugat dupa gust sare, piper, mujdei si otet, apoi patrunjelul verde.
 
Se serveste cu ardei iute sau cu mai mult mujdei, otet, smantana. 
 
Pofta buna!

0 Response to "Ciorba de burta"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.