Prajitura cu gutui (rasturnata)

By http://retetegg.blogspot.ro/

Gutuile sunt fructele mele preferate in sezonul rece. Au un parfum deosebit si uneori imi place sa le tin in camera 2-3 saptamani si sa le simt pur si simplu aroma. Iar apoi, cand sunt bine coapte, sa le transform in deserturi si mancaruri delicioase.

Gustul lor dulce-acrisor le face perfecte atat in combinatii dulci, cat si sarate. Le ador langa carnea de pui, de porc sau in salate, alaturi de legume. Sunt minunate si simple, fie crude, fie coapte.

Soacra mea are multi gutui, asa ca ne-a dat anul acesta o sacosa mare cu fructe parfumate. Iar prima pe lista a fost prajitura mea preferata, rasturnata, cu gutui caramelizate. Best cake ever!!!

Portii: 10
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: medie

Am folosit:
  • 3 gutui, 200 g zahar, 8 oua, 8 linguri zahar pudra, 12 linguri faina, 4 linguri ulei, 2 linguri unt, 4 linguri lapte, 1 praf de copt, 1 esenta vanilie, un praf de sare
Am separat albusurile de galbenusuri. Am batut albusurile spuma cu un praf de sare, apoi am pus zaharul pudra si am mixat pana au devenit tari ca o bezea.

Am pus galbenusurile, uleiul, laptele si esenta.

Am continuat sa mixez si am adaugat treptat faina amestecata cu praful de copt.
Am curatat gutuile de puf, le-am spalat si le-am taiat in felii subtiri.

Intr-o cratita am pus 200 g zahar si l-am lasat pe foc mic pana cand s-a topit. Am pus 2 linguri de unt, am amestecat si am inclinat cratita astfel incat sa am putin caramel si pe margini.

Am oprit focul si am pus feliile de gutui in caramelul din cratita. Aveti grija, fiindca vasul e inca foarte fierbinte, la fel si caramelul! Trebuie sa lucrati rapid ;)

Am pus aluatul peste gutui si caramel si am bagat cratita in cuptor la foc mic. 

Cuptorul trebuie sa fie preincalzit, iar usa nu trebuie deschisa in primele 10-15 min. Focul trebuie sa fie in acest interval pe treapta 1, iar dupa cele 15 minute putem creste la 2. Lasam inca 15 minute.

Cand blatul devine usor auriu deasupra, prajitura este gata. Verificati cu o scobitoare daca nu sunteti siguri.

Imediat ce am scos prajitura din cuptor, am pregatit o farfurie intinsa pe care am asezat-o peste cratita.

Cu o miscare rapida am rasturnat prajitura pe farfurie. Fructele si caramelul trebuie sa fie deasupra prajiturii.

O lasam aproximativ o jumatate de ora sa se raceasca, apoi pudram cu zahar (desi e suficient de dulce, doar putin de decor).
Este foarte buna calda, dar si rece. Se poate servi cu frisca sau inghetata deasupra!
Pofta buna!

2 Response to "Prajitura cu gutui (rasturnata)"

  1. Un parfum irezistibil.

    Danutza says:

    Daaa...iubesc gutuile!! :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.