Tort de ciocolata cu alune


A mai trecut un an, a mai trecut o aniversare. Sarbatorita in familie, cu multe bunatati pe masa. Sigur ca nu a lipsit nici tortul, facut pe fuga, dar delicios.

Ca de obicei, la zilele de nastere sau la sarbatorile importante cand vrei sa fie totul perfect, ceva trebuie sa "scartaie" :)) Cam asa a fost si cu tortul meu, care nu a iesit asa cum imi doream, cu margini perfecte si "de revista". Dar a fost foarte bun si s-a mancat foarte repede, asa ca m-am decis sa va aduc si voua reteta. Cu putina rabdare, acest tort gustos poate sa arate perfect pe platoul vostru!

Portii: 10
Timp de preparare: 120 min
Dificultate: medie

Am folosit:
  • Crema: 250 ml frisca, 200 g ciocolata cu lapte, 250 g finetti, 1/2 esenta rom, 200 g mascarpone;
  • Sirop: 200 ml apa, 1 esenta de rom, 2 linguri coniac, 4-5 linguri zahar pudra, 1 zahar vanilat;
  • 100 g arahide nesarate, 1-2 banane

Crema:

Intr-un vas cu fundul dublu punem frisca lichida si o lasam pana se incalzeste usor. Adaugam ciocolata si esenta si lasam pe foc 1-2 min pana se topeste si se omogenizeaza cu frisca.

Oprim focul, amestecam bine de cateva ori si apoi lasam crema la racit 1-2 ore. 

Punem deoparte 2-3 linguri de crema, iar pe restul o amestecam cu finetti si o punem la frigider.

Crema oprita o mixam bine cu mascarpone si o punem la frigider.

Pregatim siropul din apa, zahar pudra, zahar vanilat si esenta de rom. Punem amestecul pe foc si fierbem 3-4 minute. Lasam siropul sa se raceasca, apoi punem coniacul.

Blatul meu nu a fost inalt asa ca l-am taiat in 2. Am insiropat prima felie si am pus crema de ciocolata si felii de banana.

Pe a doua felie am pus crema mascarpone.

Deasupra am pus un strat de piscoturi insiropate si am imbracat tortul in crema de ciocolata.

Am maruntit arahidele si le-am distribuit peste tot tortul. Apoi l-am pus in frigider pana in momentul servirii.

Pofta buna!

4 Response to "Tort de ciocolata cu alune"

  1. Un tort super bun.
    La multi si fericiti ani!
    Sa fii iubita!

    hummmm, il y a reste encore ?
    oh j'en suis sur que non :-(
    biz

    Danutza says:

    Multumesc mult! :*

    Pupici!

    Danutza says:

    Ouuui Beth! J'ai un petit morceau dans le frigo ;)

    Bisous

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.