Pui la cuptor


Ultima reteta inainte de Craciun este una foarte simpla si gustoasa: pui la cuptor!

Stiu ca toata lumea vrea porc de Craciun, si mie imi place carnea de porc, dar dupa lebar, toba, carnati si sunca, sorici, sarmale, parca e prea mult si friptura tot de porc :) Asa ca aleg friptura de pui, cu ceva legume alaturi si cu muraturi. (Friptura de porc eventual a doua zi de Craciun :P )

Eu am facut un pui clasic, simplu, la cuptor, insa voi puteti alege sa-l pregatiti umplut, daca va place mai sofisticat :) 

Portii: 4
Timp de preparare: 1h 30m
Dificultate: redusa

Ingrediente:
  • un pui (1600 g), 3 linguri ulei de masline, sare de mare, piper, boia dulce, fulgi de chilli, 2-3 catei de usturoi, 50 ml vin alb, oregano, busuioc, cimbru, curry pudra, o ceasca apa.
Mod de preparare: 

Am spalat bine puiul, apoi l-am uns cu ulei de masline. 

L-am condimentat cu sare, piper, oregano, busuioc, boia, chilli, curry. Din loc in loc l-am intepat cu varful unui cutit si am introdus jumatati si sferturi de catei de usturoi.

Intr-o tava am pus o ceasca mica de apa si am asezat puiul, cu pieptul in sus. In jurul lui am pus cateva crengute mici de cimbru.

I-am legat picioarele cu o sfoara subtire, astfel a avut loc mai bine in tava rotunda de yena.

L-am pus la cuptor, la foc mic.

Dupa 30-40 de minute, cand apa s-a evaporat, am pus in tava vinul alb.

Din cand in cand am deschis cuptorul si am stropit puiul cu vinul din tava. In aprox. 1 ora puiul e gata.

*Daca va place mai rumen, il mai lasati 10-15 minute.

Am portionat puiul si l-am servit cu legume la tigaie si muraturi taranesti.

Puteti alege sa-l serviti si cu piure de cartofi, orez la aburi, iar langa o salata de cruditati sau de legume.


Va doresc sarbatori minunate alaturi de cei dragi, spor la pregatiri si pofta buna!!!

2 Response to "Pui la cuptor"

  1. adnia says:

    Craciun fericit si niste sarbatori asa cum ti le doresti!

    Danutza says:

    Craciun fericit!! Te pup cu drag :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.