Farfalle cu sos puttanesca


Prima data cand am incercat reteta de farfalle alla puttanesca, cu vreo 5 ani in urma, eram oarecum incepatoare la capitolul paste, asa ca am facut-o cu ce aveam prin casa :)

Au fost ok pastele, sosul a fost si el bun, insa cam simplu. Asa ca am incercat treptat sa fac reteta cat mai aproape de varianta originala, dar am pastrat si cateva condimente care-mi plac mie mult. As zice ca de fiecare data ies parca si mai bune :P

Ultima data le-am facut acum o saptamana si am vrut sa va ofer si voua reteta, mai ales pentru fanii paste, care ar manca zilnic (asa ca mine!)

Am folosit:
  • 300 g paste farfalle (fundite), apa, sare;
  • Sos: 1 ceapa, 3 catei de usturoi, 2 linguri ketchup picant de casa, 300 g rosii cuburi in sos, 70 g capere, 100 g masline negre feliate, 50 g ansoa (sarati si in ulei), sare, piper, oregano, busuioc, un praf de ghimbir, 1 praf de boia dulce.
Pastele le-am fiert timp de 5-6 minute in apa cu sare. Le-am pus in strecuratoare si le-am clatit cu apa rece.

Fiindca sunt paste micute si cu o forma draguta, nu trebuie sa le fierbeti prea mult pentru ca se vor rupe si isi vor pierde din gust. Este bine sa le clatiti cu apa rece ca sa evitati lipirea lor :)

Pentru sos am pus pe foc o tigaie mare. 

Cand s-a incins am pus ansoa impreuna cu putin ulei in care au fost conservati. Am lasat 1-2 minute in tigaia incinsa pana cand pestisorii au inceput sa se dezintegreze.

Am mai adaugat 1 lingura de ulei de masline, apoi am pus ceapa si usturoiul tocate.

Dupa aprox 4-5 minute am pus ketchup-ul picant, rosiile cu sos si condimentele.

Am amestecat bine sosul si am acoperit tigaia cu capac. Am lasat la foc mic 8 minute.

Am pus apoi maslinele feliate si caperele. Am mai lasat inca 2 minute pe foc.

Am pus pastele (bine scurse) pe o farfurie si peste ele cateva linguri generoase de sos.

Optional puteti pune si putin patrunjel tocat fin.

Pofta buna!

0 Response to "Farfalle cu sos puttanesca"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.