Gem de căpșuni


Anul acesta s-a cam dus sezonul capsunilor, prin piete nu se mai gasesc, insa in gradini in zonele racoroase inca mai sunt capsunele parfumate.

M-am gandit sa va las si voua reteta de gem de capsuni, pentru anul viitor, in caz ca nu mai aveti fructe anul acesta sau ca ati facut deja :)

Este o reteta simpla, pe placul meu, fiindca nu-mi plac treburile complicate :)

Nu am facut eu gemul, ci soacra mea, dar anul viitor fac si eu neaparat fiindca e un gem delicios, parfumat, nemaipomenit pentru clatite, dar si ca topping pentru orez cu lapte :P

Ingrediente:
  • 3 kg capsuni bine coapte, 1.5 kg zahar, sucul de la 1 lamaie.
Capsunile se curata de codite si se spala bine. Se pot lasa 10 minute in apa rece dupa ce le-ati spalat.

Se scurge apoi apa, iar capsunile se pun in vasul in care le vom fierbe.

Pentru ca au fost capsuni din gradina, adica mai mici, soacra mea nu le-a mai taiat, ci le-a fiert intregi.

Peste capsunile din cratita se pune zaharul si se lasa asa 1-2 ore, acoperite cu un capac.

Se pun apoi pe foc mic, fara capac si se lasa la fiert pana cand scade aproape de jumatate gemul. Devine consistent si lipicios :)

Se pune sucul stors de la o lamaie (sau felii de lamaie, dar trebuie sa le scoateti apoi dupa ce fierb) si se mai lasa pe foc 10-15 minute.

Se pune gemul fierbinte in borcane curate si uscate.

Se inchid borcanele ermetic cu capac si se intorc cu capacul in jos. Se lasa asa cateva ore, apoi se intorc, se acopera cu o patura si se lasa peste noapte.

Dimineata le putem pune in camara/beci.

Gemul de capsuni tine foarte bine pastrat in loc racoros, chiar si cativa ani.

* Etichetele le-am facut eu cu setul de carioci, a fost super distractiv :))))

2 Response to "Gem de căpșuni"

  1. Ce mult imi place. Pup!

    Danutza says:

    Si mie, Rocsy! Uneori mai cumparam pt clatite, dar nu se compara, cel cumparat nu are parfumul acela placut de capsunele :)

    Pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.