Friptura de vitel cu legume si sos

By http://retetegg.blogspot.ro/

In zilele friguroase imi face mare placere sa pregatesc retete care necesita mai mult timp de gatire. 

Pentru azi am ales o friptura de vitel cu sos dulce-acrisor si cu o garnitura generoasa de legume.

Este o reteta simpla, dar foarte gustoasa. Carnea de vitel are un timp mai mare de gatire, decat puiul, spre exemplu, insa gustul acestei fripturi de vitel in sos este foarte bun si merita sa incercati reteta.

Am folosit:
  • 600 g pulpa de vitel, 300 g rosii cherry, 3 cartofi, 1 ardei gras, 1 ceapa mica, 1 leg marar, 2 lingurite boia dulce, piper, sare, oregano, busuioc, 3 linguri ulei de masline, 3 catei de usturoi, 2 lingurite otet, 1 lingurita zahar brun;
  • Optional: mix de legume congelate si orez pentru stir-fry.
Pulpa de vitel trebuie sa fie o bucata de carne macra, fara pielite, care sa se poata portiona usor in felii. Eu o cumpar de la macelarie, bucata intreaga, si o portionez eu acasa, dar daca luati de la supermarket deja portionata felii e ok.

Trebuie sa va asigurati ca e de vitel si nu de vita batrana, fiindca timpul de gatire difera si carnea e posibil sa nu devina frageda asa usor.

Eu am pus bucata de carne la fiert, in apa cu putina sare si am lasat-o 10-15 minute, pana a devenit usor alba la suprafata.

Am scos carnea din vasul in care a fiert si am portionat-o felii. In mijloc trebuie sa fie inca roz, adica nefiarta.

Intr-o tigaie mare, am pus uleiul de masline la incins, apoi am adaugat boia, oregano, busuioc si putin piper. Am lasat 1 minut, apoi am adaugat 2 lingurite de otet si 1 lingura de zahar brun.

Am redus focul si am lasat inca 1 minut sa se caramelizeze usor.

Am pus sare pe feliile de carne, apoi le-am asezat in sos, in tigaie.

Am pus un capac si am lasat carnea de vitel aprox. 5-6 minute pe fiecare parte.

Am pus apoi cartofii taiati cuburi, ardeiul gras si ceapa taiate julienne si 1 ceasca de apa.

Am acoperit din nou cu capacul si am lasat 15 minute la foc mediu.

Dupa cele 15 minute am pus in tigaie si usturoiul tocat felii fine, rosiile cherry intregi si mararul.

Am mai lasat 5 minute, de aceasta data fara capac, apoi am oprit focul.

In alta tigaie, separat, am pregatit mixul congelat pt stir-fry. Este optional, noi l-am preferat ca a -2 a garnitura langa friptura :)

Am servit friptura de vitel cu sosul si legumele alaturi de care am gatit-o, dar si alaturi de legumele cu orez.

Eu am pus mult marar fiindca imi place, dar daca nu sunteti fani, se poate pune mai putin sau se inlocuieste cu patrunjel.

Pofta buna si o saptamana cu spor sa aveti!

0 Response to "Friptura de vitel cu legume si sos"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.