Dulceata de visine


Cui nu-i place dulceata de visine? :) Mie imi place fooarte mult, mi-a placut inca de cand eram copil si imi place si acum la fel de mult.

Cred ca e de fapt preferata mea, fiindca are gustul acela dulce-acrisor pe care mi se pare ca nici o alta dulceata nu-l mai are :)

Este prima data cand fac dulceata de visine si sunt foarte multumita de rezultat. Am gasit la piata visine mari si bine coapte, dulci si putinel acrisoare. Exact asa cum imi plac :) Am luat initial 2 kg pentru visinata, dar pentru ca mi-au placut asa de mult cand le-am degustat, am fost in piata si-am mai luat inca 3 kg, pentru dulceata.

Nu a fost planificata, dar e binevenita :) Mi-au iesit 6 borcane (3 mari, 3 mici), ceea ce pentru noi este suficient mai ales ca avem si gem de capsuni, apoi voi face si de caise, de prune, de gutui. Insa, daca e familia mare si va place mult dulceata de visine, e bine sa faceti mai mult de 6 borcane :D

Am folosit:
  • 3 kg visine, 1.7 kg zahar, 1 lamaie, 2 batoane de scortisoara.
Visinele mele au cantarit 3 kg cu samburi, fara a mai scazut ceva greutatea, dar eu nu le-am mai masurat.

Sanda Marin in carte zice ca la dulceata pastram proportia fructe/zahar, dar cum visinele mele au fost dulci si cum mie nu-mi plac gemurile si dulceturile preparate cu mult zahar, am redus gramajul la 1.7 kg. Am folosit zahar tos.

Voi va puteti orienta la cantitatea de zahar si in functie de dulceata pe care o au fructele, dar si de gusturile voastre.

Operatiunea complicata este pregatirea visinelor. Le punem mai intai intr-un lighean cu apa si le spalam bine. Curatam apoi de codite si frunze, le punem intr-o strecuratoare si le mai spalam bine sub jet de apa.

Urmeaza apoi scoaterea samburilor, care poate dura mult daca nu aveti un aparat sa va usureze munca. 

Dupa ce le-am scos samburii le-am pus in cratita in care urma sa le fierb.

Am pus peste ele zaharul si le-am lasat aprox 1 ora sa isi lase siropul.

Apoi am pus cratita pe foc mic si am lasat sa fiarba si sa scada compozitia. Din cand in cand am amestecat cu o spatula de lemn si am testat consistenta.

Dulceata este gata cand picaturile nu mai curg usor de pe lingura, ci devin groase si lipicioase.

Spre finalul fierberii am pus felii de lamaie si batoanele de scortisoara. Le-am lasat pana la final si inainte sa opresc focul le-am scos din cratita cu dulceata.

Am pregatit borcanele spalate si uscate.

Am pus dulceata fierbinte, am inchis ermetic cu capac si am intors borcanele cu capacul in jos, timp de 2 ore.

Intre timp dulceata se mai raceste in borcane, apoi caldute le intoarcem si le acoperim cu o patura sau prosop mai gros. Le lasam asa pana dimineata, sau chiar 24 de ore, apoi le scoatem, le etichetam si le asezam in camara.

Va rog sa apreciati din nou talentul meu la facut etichete handmade :))

Ce imi place foarte mult la dulceata, comparativ cu gemul, arata mult mai bine in borcane, fructele isi pastreaza forma si siropul in care plutesc este clar.

Abia astept sa incerc pancakes cu dulceata de visine. :) 

4 Response to "Dulceata de visine"

  1. Haplea says:

    Ador dulceata de visine!

    Danutza says:

    :) Cea mai buna!

    Cristina says:

    Asta am facut si eu azi! Ador clatitele cu aceasta dulceata!

    Danutza says:

    Astazi am desfacut si eu primul borcanel, sa degust dulceata :P

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.