Saratele cu branza


Stiti deja ca-mi place sa rontai mereu cate ceva sarat sau dulce, mai ales seara cand ma uit la cate un film, asa ca nu ratez nici o ocazie sa pregatesc ceva bun, sa am de rontaiala 2-3 zile :)

Am facut de aceasta data saratele cu branza, care au iesit mai bune ca niciodata. Probabil secretul a fost branza, pe care am pus-o direct in compozitie. Am folosit branza tare si sarata de oaie, care a mers perfect in aluatul meu.

Prezentarea saratelelor este una vesela si copilaroasa, fiindca reteta este pregatita pentru Provocarea Dulce Romanie, gazduita in aceasta luna de Simona si al ei blog gustos. 

Saratelele au fost o incantare pentru nepotelul meu, care a papat mai multe decat m-am asteptat. El este cam mofturos, insa micile animalute gustoase si fragede i-au fost foarte pe plac si a pus-o apoi si pe sora mea sa-i faca :)

Am folosit:
  • 250 g margarina pentru prajituri, 2 lingurite de sare, 3 oua, 100 g iaurt, 1 kg faina, 1 praf de copt, 100 g branza de oaie, seminte de chimen.
 Margarina trebuie sa fie la temperatura camerei. Aveti grija ca acum e mai cald, sa nu se topeasca de tot :) 

Se pune intr-un bol si se adauga peste ea ouale, iaurtul si branza rasa foarte fin.

Se omogenizeaza cu o lingura. In acest moment avem o compozitie foarte moale, asa ca vom incepe sa adaugam faina.

In acest moment incepem usor sa framantam. Eu nu ma complic cu alte aparate, framant manual :)

Impreuna cu faina adaugam si sarea si praful de copt.

In functie de marimea pe care o au ouale si de consistenta iaurtului, e posibil sa ramana putina faina sau sa mai fie nevoie de 1-2 linguri. Dintr-un kg de faina mie mi-au mai ramas doar 2 linguri cu care am infainat masa. 

Aluatul se framanta bine 2-3 minute si apoi se pune in folie de plastic si se lasa la frigider o jumatate de ora sau chiar o ora.

Se infaineaza bine masa pe care vom intinde aluatul. Se intinde intr-o foaie subtire si se taie cu o forma sau cu un cutit.

Eu am folosit formele mele cu animalute ... le-am ales pe preferatele mele: pisica, puisor, iepuras, ratusca, purcel.

Dupa ce le-am asezat in tava, m-am ocupat de personalizarea lor: mai exact, le-am pus ochisori din  seminte de chimen.

Adevarul e ca mi-a placut toata joaca asta, iar efectul final, atunci cand copilasii le papa cu pofta si se bucura se le vada in farfurie, merita efortul :)

Am copt saratelele la foc mic, timp de 20 de minute. Cuptorul e de preferat sa fie preincalzit.

Se pastreaza bine cateva zile si sunt excelente langa un iaurt sau un pahar de laptic. Sa nu va aud de bere, ca astea-s saratele pt pitici :D

Ei bine, sa fim seriosi, se pot face cu orice alte forme si evident se papa cu pofta si de catre cei mari :)


Pofta buna si gatiti cu spor!

17 Response to "Saratele cu branza"

  1. mirela says:

    woauu,ce animalute dragute!!!!

    Mai e ceva de rontait? Delicioase!

    Danutza says:

    Mirela, merci mult! Ma bucur ca-ti plac :*

    Danutza says:

    Teo, la 2 zile dupa ce le-am facut pe astea, am mai facut o tura ... nu ne saturam de saratele :D

    Cu mare drag te servesc :*

    Vai cat de simpaticute sunt :D

    mikaela says:

    Nu este o noutate aceasta reteta,dar imi place modul cum le-ai facut,formele folosite,faptul ca au si ochisori...si nu in ultimul rand felul cum ai redat.Imi place,asa ca am notat cele 3 retete de saratele.

    Normal ca, satatelele tale trebuiau sa aiba forma de pisica, nu ?! Delicioase de rontait, alaturi de un paharut micut cu bere.

    Danutza says:

    Mikaela, asa este! Reteta este simpla si clasica, insa taiate cu diverse forme si personalizate devin o incantare pentru cei mici. Mai ales cand sunt mofturosi si trebuie sa le atragem atentia cu preparate vesele si pe gustul lor :)

    Sper sa iti fie de folos toate cele 3 retete! Mult spor si seara frumoasa!

    Danutza says:

    Daniela, normal!! :))
    Ei de data asta am mai adaugat si ratuste puisori porcusori :D

    Pentru pici cu laptic, pentru noi cu bere recee :D

    Pupici :*

    Ce simpatice sunt!

    Danutza says:

    Merci mult, Laura! :*

    Cristina says:

    Super simpatice! Imprumut ideea saptamana viitoare, cand vin copiii in vizita! ;)

    Danutza says:

    Merci Cristina! Eu chiar m-am distrat pregatindu-le :)

    Pup:*

    Simona says:

    Super arata! Le voi pregati si eu maimutelelor cand vin acasa!
    Multumesc ptr ca mi le-ai trimis la parada!
    Pupici

    Danutza says:

    Simo, abia acusi am reusit sa vad parada! Minunata, ai avut ceva de munca :)

    Pupici :*

    Anonim says:

    se poate folosi si branza de vaca sarata?

    Danutza says:

    Sigur ca da! Merge si branza de vaca, de capra sau chiar cascaval :) Dupa preferinte :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.