Prajitura cu banane/ Banana bread



Am tot auzit de Banana bread, celebra prajitura cu banane sau mai bine zis chec cu banane. Ei, de fapt, paine cu banane, daca traducem mot-a mot :)

Asa deci, am tot auzit de ea, despre cat de buna este, aromata, etc. Desi cumpar mereu banane si uneori mai raman prin cosul cu fructe pana ma gandesc in ce sa le folosesc, prajitura cu banane chiar nu ma gandisem sa fac. Si chiar nu stiu de ce, fiindca se face usor, e super extra gustoasa, ca sa nu mai zic de aroma ... fiindca iti umple bucataria, respectiv casa de miros delicios :)

Asadar, intr-o buna zi cand aveam iar 2 banane uitate pe acolo, am decis ca-i momentul sa incerc prajitura cu banane. Pentru ca nu-mi doream nimic soficticat, am folosit reteta mea de prajitura cu fructe, pe care o folosesc mereu, gen la: prajitura cu pepene galben, prajitura cu cirese etc.

Am folosit:
  • 6 oua, 6 linguri de zahar, 3 linguri unt topit, 7 linguri lapte dulce, 15 linguri faina, 1 praf de copt, 1 zahar vanilat, 1 esenta de vanilie, 2 banane bine coapte, un praf de sare, zahar pudra.
Am separat albusurile de galbenusuri.

Am batut albusurile cu un praf de sare si cand au devenit tari si spumoase am adaugat zaharul si am continuat sa mixez.

Au devenit o spuma densa si lipicioasa ca pentru bezea.

Am adaugat pe rand galbenusurile, apoi untul topit, laptele, zaharul vanilat si esenta.

Am inceput apoi sa adaug faina. Nu am pus-o pe toata deodata ci cate 2 linguri. Am alternat cu praful de copt.

Bananele decojite le-am pasat bine cu o furculita si le-am pus in aluatul de prajitura.

Am tapetat o tava rotunda cu hartie de copt, am pus amestecul si am bagat tava in cuptorul preincalzit, la foc mic.

Am lasat prajitura in cuptor aproximativ 1 ora, neaparat la foc cat mai mic .

In bucatarie a fost un parfum minunat pe tot parcursul coacerii :)

Cand a fost gata, am lasat prajitura pe un tocator de lemn sa se raceasca, apoi am pudrat-o cu zahar.

N-am mai avut rabdare si-am mancat o felie de prajitura calda, dar va recomand sa o taiati si sa o serviti dupa ce s-a racit :)

Se pastreaza bine pana a doua zi, acoperita cu un prosop curat. Si e mega delicioasa de dimi langa cafea, ceai sau lapte.

Pofta buna si weekend minunat!

6 Response to "Prajitura cu banane/ Banana bread"

  1. Aurica says:

    hhhmmm...ce pufoasa, delicioasa si apetisanta poate sa arate, un simplu deliciu savuros si usor de facut acasa :D

    Danutza says:

    Multumesc mult! Chiar este o prajitura simpla si usor de pregatit, iar rezultatul e tare bun :)

    Unknown says:

    Mmm, delicioasa foc! Si eu am facut zilele trecute, e o bunatate!

    Danutza says:

    Multumesc mult, Paula! Pupici :*

    Cristina says:

    Si eu am incercat de curand o reteta de banana bread. Imi place mirosul ei, ai dreptate!

    Danutza says:

    Cristina, as coace zilnic cate una ... sa am mereu bucataria parfumata :P
    Si nici macar nu sunt mare fan banane, dar in combinatia asta sunt super :)

    Pup:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.