Batoane de cereale cu fructe

By http://retetegg.blogspot.ro/

Pentru inceputul de an toata lumea are rezolutii: sa mearga la sala, sa manance sanatos, vreo dieta sau chiar un stil nou de viata.

Ce-i drept e bine sa ne propunem asemenea lucruri, dar e si mai bine sa ne tinem de ele :P Eu n-am mare vointa, recunosc, insa atunci cand vreau sa mananc sanatos (si gustos) ma apuc de treaba si gata!

Am vrut sa incerc aceste batoane de cereale inca de anul trecut, insa mereu imi veneau alte idei de desert si nu le venea randul. Asta pana saptamana trecuta, cand in sfarsit le-am facut!

M-am inspirat de la Laura Adamache, insa batoanele ei erau din fulgi de ovaz, iar eu le-am facut din fulgi de porumb. In loc de stafide am pus merisoare si cirese confiate. :)

Am folosit:
  • 300 g fulgi de porumb, 100 g ciocolata cu lapte, 2 banane (mai coapte), 50 g cirese confiate, 50 g merisoare, 1 zahar vanilat, 2 linguri apa (sau lapte).
Pentru ca fulgii de porumb erau cam mari, i-am pus intr-un bol si i-am zdrobit putin cu mana. 

Am tocat ciocolata in bucatele, bananele le-am pasat bine cu furculita.

Am pus fructele confiate peste fulgii de porumb, apoi bananele pasate, ciocolata taiata, zaharul vanilat.

Am amestecat bine cu mana. Pentru ca nu era suficient de omogena compozitia, am pus si 2 linguri cu apa. Asta pt ca n-am avut lapte, dar daca aveti folositi lapte.

Intr-o tava am pus hartie de copt, apoi am intins amestecul uniform.

Am copt timp de 30 de minute, la foc mic. Cred ca erau suficiente chiar si 25 de minute, depinde de cuptor.

Dupa primele 15-17 min am scos tava si am taiat batoanele (care la mine sunt mai mult felii :P ).

Puteti incerca sa le taiati si de la inceput, dar e cam greu sa-si pastreze forma in timpul coacerii. Iar la final riscati sa fie prea lipicioase si sa nu se mai taie.

Eu le-am pastrat intr-un vas inchis ermetic, ca sa nu se intareasca. Oricum s-au mancat pana a doua zi, pentru ca nu-i o cantitate chiar mare :)

Se pot pune si nuci, alune, migdale, alte fructe confiate, ciocolata amaruie. Cat despre cereale, puteti incerca si un mix, cu fulgi de porumb si ovaz. 

Pofta buna si gatiti cu spor!


10 Response to "Batoane de cereale cu fructe"

  1. Simona says:

    Bune de rontaiala! :)

    Danutza says:

    Daa, mai ales seara cand ma apuca pe mine poftele :)) PUP :*

    Cand mai faci ma chemi si pe mine sa te ajut la papat!Puuuuup!

    Danutza says:

    Sigur ca da, cu mare drag! :) Pupici :*

    Stefy says:

    sunt sigura ca sunt super buni pentru ca arata super bine!!!

    Danutza says:

    Multumesc Stefy, sunt chiar bune, au multe fructe si sunt crocante, usor lipicioase :)

    Pup:*

    Merișor says:

    Cat de bune pot fi astea! Bravo!!!

    Danutza says:

    Merisor, multu mult :* Si mie imi plac tare mult, pana acum le cumparam, dar de acum am sa le fac eu .. ori de cate ori am pofta :P

    Ioana V. says:

    si bune si sanatoase!

    Danutza says:

    Multu mult :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.