Risotto cu urzici


De multa vreme imi doream sa incerc o reteta de risotto, iar sezonul de primavara cu verdeturile lui mi-a permis sa incerc un risotto cu urzici, care a iesit super delicios.

M-am inspirat dintr-o reteta de la tv, dar acolo era risotto cu mazare. M-am gandit ca n-are cum sa fie mare diferenta, caci reteta de baza era aceeasi ... dar am preferat urzicile pentru a inlocui mazarea :)

Este o reteta de post, ideala in aceasta perioada!

Am folosit:
  • 3 cesti de orez cu bob lung, 1 morcov, 1 ceapa, 2-3 maini de urzici, piper, sare, ulei de masline, oregano, ghimbir macinat, 2 catei de usturoi, 50 ml vin alb.
Prima data m-am ocupat de urzici, pe care le-am spalat bine in cateva ape si le-am pus la fiert. Apoi le-am scurs si le-am tocat marunt.

Intr-un vas de inox cu fund dublu am pus la incins 3-4 linguri ulei de masline. Am tocat usturoiul si l-am pus in ulei. 

Am lasat aprox 1 minut, apoi am adaugat orezul bine spalat inainte, ceapa tocata marunt si morcovul ras.

Le-am calit bine timp de cateva minute, amestecand permanent sa nu se lipeasca.

Am inceput sa adaug treptat cate o ceasca de apa. Am amestecat bine de fiecare data si nu am pus urmatoarea ceasca de apa, pana cand nu s-a absorbit prima. Am continuat in acest fel timp de aprox 15-20 de minute, pana cand orezul s-a umflat.

Am pus oregano, ghimbir, piper si sare dupa gust. Tot acum am adaugat si urzicile tocate.

Spre final am adaugat si vinul alb, am acoperit vasul si am mai lasat 5 minute la foc mic.

Eu nu am mai pus verdeata fiindca erau suficiente urzicile, dar puteti pune patrunjel sau coriandru tocat fin.

Am servit alaturi de gogosari in sos de rosii

Este o mancare foarte rapida, gustoasa si de post! Merita sa o incercati!

Pofta buna si gatiti cu spor!

6 Response to "Risotto cu urzici"

  1. Maria says:

    Interesanta ideea orez cu urzici; multi refera combinatia orez - stevie, eu insa nu pentru ca stevia mi se pare acrisoara; de obicei fac orez cu spanac, dar voi incerca si reteta ta cu urzici; cred ca este gustoasa

    Danutza says:

    Nu am incercat pana acum cu stevie sau spanac, dar mi-ai dat o idee buna :)
    L-am facut cu urzici, fiindca am vrut sa profit de ele cat inca mai sunt pe piata ... a iesit chiar mai bun decat ma asteptam :)

    O mancare de sezon delicioasa! Si pe care eu nu am apucat s-o fac anul asta:(

    Danutza says:

    Cred ca mai ai timp, Teo :) Pupici :*

    adina says:

    Am sa incerc si eu aceasta reteta,sotul meu ma tot preseaza sa -i fac mancare de "ierburi " d -astea si chiar nu stiam cum sa o fac.acum stiu,multumesc Danutza!

    Danutza says:

    Noi anul asta am mancat mai multe ierburi ca oricand :D
    Sa ai spor! Pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.