Paine simpla/ Paine impletita


Primele teste ale cuptorului electric le-am facut cu reteta de paine. Am facut paine alba, simpla, pufoasa si gustoasa, fara prea multe pretentii (asta pentru ca aveam emotii cu primele teste de temperatura).

Desi cand l-am cumparat nu eram 100 % sigura ca o sa fie la fel de bun ca un cuptor pe gaz, acum pot spune ca e nu doar bun, ci cu mult mai bun decat cel pe gaz. Cuptorul meu vechi era ok, nu imi facea figuri nici macar la blaturi sau prajituri mai pretentioase.

Cuptorul electric pe care il am eu (Arctic) nu e sofisticat, iar asta e bine fiindca eu imi doream ceva simplu de folosit si cu eficienta mare. Are 4 functii de gatit, dar eu prefer una, care mi se pare ideala pentru paine, prajituri, lasagna, pizza. La temperatura inca mai lucrez, adica o setez in functie de preparat si de cum arata el in timpul coacerii. (In manualul cuptorului sunt indicati timpii de gatire pentru anumite preparate, dar eu cred ca cel mai bine ti le setezi singur, in functie de cum iti place tie sa fie gatit un fel de mancare).

La paine treaba a fost simpla, fiindca nu e un produs greu de preparat sau care are nevoie de anumite setari speciale ale cuptorului. Imi place foarte mult ca nu s-a ars, nici partea de deasupra, nici cea din tava.

Reteta e cea obisnuita: faina, apa, sare, drojdie si putin ulei. Cantitatile sunt mai greu de estimat, fiindca eu le pun "din ochi". In general, pentru o paine, pun 200-250 ml apa si 1/2 cub de drojdie proaspata. Apoi 1/2 lingurita sare, 2-3 lingurite ulei si faina cat incape, pentru a obtine un aluat consistent, dar nu prea tare. Uneori pun si 1 lingurita de zahar in apa, mi se pare ca ajuta drojdia sa creasca mai bine.

Apa trebuie sa fie doar calduta, nu fierbinte. Framant aluatul foarte putin si il las sa creasca cel putin 1 ora, intr-un loc calduros.

Apoi, asez aluatul intr-o tava tapetata cu faina. Cand nu am timp il pun pur si simplu in tava si il bag la cuptor. Cand am chef sa ma joc putin, il impart in 3 bucati pe care le impletesc. Sau fac mini chifle pe care le asez in tava in forma de floare. Va puteti juca oricum aveti chef, painea iese buna sub orice forma :)

Painicile din imagine le-am facut la distanta de vreo 3 zile. Prima data am facut painica simpla, apoi pe cea impletita. Pe cea simpla, fiindca mai mica, am tinut-o 35 de minute, la 175 de grade, pe functia de incalzire superioara si inferioara. Pe cea impletita am tinut-o in cuptor 45 de minute, mai intai la 200 grade, iar dupa 10 minute la 150 grade, aceeasi functie.

Am lasat-o sa se raceasca in tava si am acoperit-o cu un prosop ca sa nu se usuce deasupra. Mie nu imi place painea prea crocanta, ci pufoasa. Daca o preferati mai crocanta o puteti lasa inca 10 minute in cuptor, cu functia grill, care o va rumeni deasupra.

Sa aveti spor si pofta!

P.S. Nu am facut aceasta postare in scop de reclama la produsele Arctic (despre care am pareri pro si contra) :) Dar sunt foarte multumita de cuptorul electric pe care il am, asa ca va recomand sa il luati in calcul daca va cautati un cuptor electric incorporabil. Eu l-am luat la pachet cu o plita pe gaz, tot Arctic, iar pretul a fost rezonabil pentru amandoua. Plita e tot din sticla si e mai pretentioasa si mai greu de intretinut, dar amandoua sunt eficiente si merita banii.

2 Response to "Paine simpla/ Paine impletita"

  1. Evelyn says:

    Bine te-am (re)gasit Dana! Iti gasisem blogul ceva timp in urma si tare m-am bucurat sa vad cate retete pot gasi aici la tine!! Si mie imi place bucataria, desi nu am fost invatata de mica, asa ca am inceput sa experimentez si sa iau caietul de retete al mamei mele atunci cand am fost nevoita sa fac de mancare caci eram deja la casa mea. Nu stiu cum am reusit sa pierd pagina ta pana azi cand am regasit-o, yaay :D tare ma bucur!!! M-am abonat aici, deci o sa ma vezi mai des.
    Cat despre paine, inca nu am incercat sa fac niciodata. Desi pare atat de simplu, e ceva care ma sperie sa incerc. Sa te bucuri de noul cuptor!
    Evelyn
    kadsdiary.blogspot.com

    Danutza says:

    Te astept cu mare drag in bucataria mea virtuala! Nici eu nu sunt experta, inca mai experimentez si imi place tare mult ca mereu gasesc provocari noi.

    Cand am facut prima data paine, cu vreo 10 ani in urma, a fost evident tare ca piatra...dar in timp am reusit sa gasesc proportiile potrivite pentru o paine buna :)

    Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.