Turtite de cartofi cu sos tzatziki

By http://retetegg.blogspot.ro/

Daca sunteti in cautarea unei retete usoare, aceste turtite de cartofi insotite de un sos tzatziki racoritor, sunt alegerea perfecta.

Uneori vreau sa elimin carnea de la cate o masa a zilei, in special la cina, asa ca ma indrept spre preparate usoare, fara grasimi multe, fara prajeli. 

Turtitele mele de cartofi contin ou, insa daca tineti post merg foarte ok facute si fara ou. Iar sosul tzatziki cu iaurt de soia. 

Am folosit:
  • 5-6 cartofi, 2 oua, 5-6 linguri de faina, sare, piper, boia dulce, oregano uscat, 1 leg marar verde, 2 castraveti mai mici sau unul mare, 100 g smantana, 2-3 linguri iaurt de baut, 3 catei de usturoi, 2 linguri ulei de masline.
Cartofii i-am fiert in coaja, apoi i-am lasat sa se raceasca, i-am decojit si i-am dat pe razatoare. Merg facuti si piure, dar parca mie nu-mi plac prea fin pasati.

I-am pus intr-un bol si i-am amestecat cu 2 oua, sare, piper, oregano, putin marar verde tocat, boia dulce si o lingura de faina.

Intr-o farfurie intinsa am pus faina ramasa.

Cu mainile umede am format turtite de cartofi, le-am trecut pe ambele parti prin faina si le-am pus pe alta farfurie.

Am incins o tigaie antiaderenta (in cazul meu cea de clatite fiindca e mai mare si mai incapatoare).

Intr-o ceasca am pus o lingura de ulei de masline si am inmuiat in el un servetel cu care am uns putin tigaia. Nu e necesar sa faceti asta, dar mie asa imi place :) Ung tigaia dupa fiecare serie de turtite.

Am copt pe ambele parti timp de cateva minute, pana au devenit rumene ... unele chiar mai mult decat rumene :)

Le-am scos pe o farfurie si le-am pastrat acoperite pana in momentul servirii.

Sosul l-am pregatit din castraveti tocati cuburi mici, usturoi tocat fin, marar tocat fin si smantana + iaurt de baut. Am condimentat cu sare, piper si am pus o lingura de ulei de masline.

De obicei il prepar cu iaurt normal, insa de data asta aveam in frigider doar iaurt de baut si smantana si am facut o combinatie. De altfel, delicioasa :)

Am servit turtitele de cartofi cu mult sos, pe frunze de salata. Este recomandat sa mancam si frunzele de salata, caci sunt foarte sanatoase :) Nu trebuie sa le punem acolo doar de decor :P


Pofta buna si gatiti cu spor!

6 Response to "Turtite de cartofi cu sos tzatziki"

  1. adnia says:

    buna idee! multumesc!

    Danutza says:

    Pupici:*

    Merișor says:

    Interesante turtitele de cartofi si tare bune!

    Danutza says:

    Uneori chiar nu mai stiu ce sa gatesc usor si repede :) Si sa fie si pe placul familiei :)

    Pup :*

    Anonim says:

    super

    Anonim says:

    super

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.