Mucenici munteneşti (fierţi)
















Inca de mica mi-au placut mucenicii, in fiecare an asteptam cu nerabdare ziua asta:)

La noi se pregatesc de obicei mucenicii fierti (muntenesti) in sirop de apa, miere sau zahar, nuca si scortisoara, asa ca asta am pregatit si eu astazi.

A fost prima data cand am facut eu singura mucenici, tocmai am terminat de mancat portia din poza si pot sa va spun ca sunt mega deliciosi si aromati :)

Cat despre traditia cu mucenicii nu stiu ce sa zic, unii spun ca trebuie sa fie in forma de 8, altii recomanda sa ii facem noi in casa din aluat si sa-i taiem cu o forma speciala. Mama nu a facut niciodata mucenici din aluat, mereu a cumparat covrigei din comert. La noi (Pitesti) astia se vand peste tot si se pare ca toata lumea ii foloseste.

Am folosit:
  • covrigei (mucenici), apa, zahar, scortisoara, nuca (folositi in ce cantitati doriti)
Intr-o oala am pregatit un sirop din apa, zahar si scortisoara. L-am pus pe foc timp de 7-8 minute pana s-a topit bine zaharul.

Am maruntit nuca si am amestecat-o cu zahar si scortisoara.

Daca va plac mucenicii aceia mai bine fierti si mai fara lichid ii puteti pune in oala cu sirop si sa adaugati mix-ul de nuca, zahar, scortisoara peste ei.

Eu i-am facut asa cum imi plac mie: am pus covrigii intr-un bol, am adaugat sirop si am pus deasupra mix-ul de nuca, zahar, scortisoara.

Pentru ca imi plac cu muulta nuca, am pus si in bol langa ei tot nuca, sa mai adaug peste ei atunci cand ii savurez:)

Va doresc pofta buna!


P.S. Asa doar de amuzament trebuie sa va spun ca mucenicii sunt un desert destul de costisitor, avand in vedere ca e kg de nuca la piata 35 de lei :))

8 Response to "Mucenici munteneşti (fierţi)"

  1. Si noi tot mucenici, dar moldovenesti, si mm inceput sa mincam de ieri de cind au iesit din cuptor... Pup si astept reteta...

    Danutza says:

    Imi plac foarte mult si cei moldovenesti dar din pacate cuptorul meu are o perioada in care merge prost:((

    mirela says:

    Tare bine arata,,,mm,,,,si noi mancam de ieri.Pupp!!!

    Danutza says:

    Mirela, eu in aceasta seara sar peste cina, mananc 2 - 3 portii de mucenici:))
    Te pup!

    Raisa says:

    cat de tareee!!! Imi plac la nebunie si daca nu erai tu, uitasem complet ca pe 9 martie sunt mucenicii. Uffff.. i miss home.. :(

    Danutza says:

    Raisa, ai din partea mea o portie mareee de mucenici si un pupic, asa ca sa-ti mai treaca dorul de casa:) :*:*

    In fiecare zona cate un fel de mucenici!!

    Danutza says:

    Asa-i Rocsy! Imi plac mult cei fierti, dar si cei copti sunt foarte, foarte buni :)Te pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.