Prajitura rasturnata cu ananas si frisca LaDorna





By http://retetegg.blogspot.com

Luna aceasta particip la campania de testare La Dorna de pe buzzstore.ro. Am primit un pachet generos cu frisca si mi-am lasat creativitatea sa faca deserturi delicioase.

Am ales (pe langa celebrul tiramisu cu capsuni) sa fac o prajitura destul de cunoscuta, prajitura rasturnata. Am folosit ananas aromat, caramel dulce si lipicios si multaaa frisca La Dorna.

Frisca La Dorna este o frisca naturala, din smantana, neindulcita. O puteti prepara simpla sau cu zahar/ indulcitor si o puteti servi in multe deserturi savuroase.

Am folosit:

Blat: 6 oua, 6 linguri zahar, 6 linguri ulei, 6 linguri lapte, 12 linguri faina, 1 praf de copt cu sofran, 1 varf de lingurita sare, 1 zahar vanilat, esenta de vanilie si lamaie;

Topping: 1 conserva de ananas taiat, 6 linguri zahar, 2 linguri ulei, 300 ml frisca neindulcita La Dorna, 1 zahar vanilat, menta proaspata;

Pt blat separam albusurile de galbenusuri. Batem albusurile cu sare pana devin spuma, apoi le mixam bine cu zaharul si zaharul vanilat.

Adaugam galbenusurile, uleiul, laptele si esentele, apoi faina cernuta si praful de copt.

Intr-o tava sau cratita punem 2 linguri de ulei si 6 linguri de zahar. Le topim la foc mic pana devin aurii, caramelizate.

Punem in zaharul topit ananasul scurs bine de zeama din conserva. Incercam sa il distribuim uniform peste tot zaharul caramel.

Adaugam mixul de aluat si punem tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade. Coacem 30 de minute, la sina din mijloc, cu incalzire doar de jos (cuptor electric).

Intre timp pregatim frisca La Dorna. Tineti frisca lichida la frigider 24 de ore inainte de mixare. Eu am pus si bolul in care am mixat-o in frigider, cu 30 de min inainte.

Mixati la viteza medie 7-8 min pana cand frisca ramane ferma pe paletele mixerului. Indulciti dupa preferinte. Eu am pus in ea doar un zahar vanilat.

Scoatem prajitura din cuptor si cat este inca fierbinte o rasturnam cu grija pe un platou, astfel incat sa avem fructele deasupra. Ca sa isi mentina forma, puneti platoul peste tava si rasturnati rapid.

Lasam prajitura sa se raceasca bine, apoi o ornam cu frisca si menta proaspata.

Este absolut delicioasa, iar frisca o transforma intr-un adevarat desert de sarbatoare!

Pofta buna!

0 Response to "Prajitura rasturnata cu ananas si frisca LaDorna"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.