Calamar cu sos de unt si vin alb


Prima reteta din acest an este una usor exotica, in speranta ca in acest an voi prepara mai multe retete cu fructe de mare si voi experimenta mai mult :)

Daca pana acum cativa ani nici nu doream sa aud de creveti, calamar, crab sau caracatita, acum imi doresc sa le servesc (si sa le gatesc) ori de cate ori am ocazia.

Pentru Craciun am ales calamar, mai bine spus tentacule de calamar gatite in sos de unt si vin alb.

Cand le-am cumparat eram in mare dubiu ce-o sa iasa din ele, fiindca erau 3 tentacule mari, alunecoase si ciudate :)) M-am informat si m-am documentat pana am aflat cum sta treaba cu ele, cum ar trebui sa le prepar si am trecut la treaba. (Probabil o reteta sofisticata nu era cea mai buna alegere pentru prima incercare de a gati calamar, asa ca am mers pe o reteta simpla, unde sa pun cat mai mult in evidenta gustul calmarului.)

Portii: 2
Timp de preparare:
90 min
Dificultate:
medie

Am folosit:
  • 3 tentacule de calamar, 1 foaie de dafin, 100 ml vin alb sec (demisec), 80 g unt, chilli, sare, patrunjel, 1/4 lingurita ghimbir pudra, busuioc, 1 lime.

Am pus tentaculele de calamar intr-o oala cu apa. Le-am pus la fiert si dupa 3-4 clocote le-am schimbat apa (care devenise usor violet).

Le-am pus din nou la fiert impreuna cu o foaie de dafin. Le-am lasat 35-40 de minute sa fiarba.

Am scurs apa si le-am lasat 1-2 minute in apa rece. Le-am curatat bine cu un cutit, le-am taiat in bucati mai mici si le-am spalat bine in apa rece.

Le-am pus din nou in apa, dar de aceasta data mai putina. Am adaugat si 30-40 ml vin alb si am lasat 10 minute sa mai fiarba.

Intr-o tigaie am topit untul. Am pus bucatile de calamar (scurse bine de apa) si le-am prajit 2-3 minute in unt. Am stors o jumatate de lime peste ele, apoi am pus vinul alb si condimentele.

In aprox. 8 minute calamarul a fost gata. Am oprit focul si am pus patrunjelul tocat.

Am servit alaturi de un mix de legume rosii.

*Am avut tentacule de calamar destul de mari, asa ca timpul de fierbere a fost mai mare, dar daca gasiti mai mici puteti reduce timpul. Este important sa le fierbeti pana ce intra furculita in ele.

Puteti incerca reteta si cu tentacule de caracatita.

1 Response to "Calamar cu sos de unt si vin alb"

  1. Unknown says:

    Arata foarte bine si sunt sigura ca sunt si foarte gustoase.
    Puteti vedea si reteta mea (tentacule de calamar la tigaie) la urmatoarea adresa: https://www.youtube.com/watch?v=WKff-YtGAec

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.